Nem kell hozzá más, mint pörkölt, pálinka, zenekar, aztán majd jönnek a turisták…

Nem jönnek a turisták! Egyre több önkormányzat és idegenforgalmi szolgáltató jön rá, hogy ha nincs megfelelő marketing tevékenység, akkor a potenciális vendég máshol költi el a pénzét.

Mit is takar a marketing szó?
Röviden összefoglalva: megfelelő áron megfelelő terméket adni úgy, hogy mind az eladó, mint pedig a vevő érdekelt legyen az „üzlet” létrejöttében. És persze tudjon róla, azaz legyen megfelelő reklám! A végső pont pedig az, amikor a vendég megérkezik és fogadni, kalauzolni, segíteni kell!

Díszvendég az Utazás Kiállításon
Bács-Kiskun megye és Kecskemét az idei Utazás Kiállítás díszvendége. De mi ennek a hozadéka? Először is a települések és a megyei vezetés összefogása. Örülünk, hogy 29 évvel a módszerváltás után erre is sor került! Ideje megismerkedni egymással, hiszen az EU-pályázatok sok helyen új szálláshelyeket, múzeumokat és éttermeket hoztak. Ezeket pedig üzemeltetni kell — de nem csak papíron!

Odafigyelés
Most, hogy átrendeződnek a helyi kínálati elemek, fontos, hogy a különböző programpontok kiegészítsék egymást. Ha például a vendég nem jönne el egyvalami miatt, rögtön mondanunk kell neki másik 3 attrakciót a környéken, hogy mégis megszeressen minket. A legtöbb bevételt az itt töltött vendégéjszaka hozza, így az egynapos fesztiválok mellé oda kell tennünk a szomszéd falu látnivalóit is, hogy legalább két éjszakára legyünk méltóak az utazni vágyó család vagy baráti kör részéről. (Emiatt pár polgármesterrel évekkel ezelőtt komoly vitáim voltak: nem értették…)

Töltsünk ki minden hétvégét!
Az üres vendégágy ráfizetés! Ahol nincs rendezvény, látnivaló, érték, oda kevesebben mennek. Viszont ezzel együtt ügyelni kell az infrastruktúrára is: nem lehet büdös a mosdó, rossz minőségű az étel, vagy „lomtár” a szálláshelyként kínált büdöstói vikendház! Ja és persze a humán szolgáltatás: ha nem törődnek a vendéggel (információs felületek, idegenvezető, moderátor), akkor hajlamos arra, hogy nem is vesz mindent igénybe. Merthogy nem tudja…

Profi munkatársakkal
Néha fáj! Ahogy a megyei előkészítő fórumon elhangzott, nem minden település érzi még az idegenforgalom lüktetését. A dagályos nyelvezetű prospektusok, a hibás fordítások (gógli a barátod), a vendég előtt mobilozó, unatkozó pincérlány nem nyerő ebben a szakmában.

De — mint a megyei idegenforgalmi vezetők elmondták — ezért vannak a képzések, az egymásnál tett szakmai látogatások és a szakanyagok. Tanulni, fejlődni és sikereket elérni! Ezt kívánja mindenkinek.

Káposzta Lajos idegenforgalmi menedzser

(A képek a legutóbbi megyei előkészítő idegenforgalmi egyeztetésen készültek.)