Hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Veterán Jármű Randi Kiskőrösön, szeptember 2-án. Az öreg, de nem vén autók és motorkerékpárok a Petőfi téren táboroznak le,  majd a délután folyamán együtt barangolják be a várost.Az ország egyik legnépszerűbb találkozója lett mára a kiskőrösi Veterán Jármű Randi és a hozzá kapcsolódó kiállítás, felvonulás. A korábbi rendezvények híre évről évre egyre több kiállítót és vendéget csábít városunkba. Kecskeméti Károly főszervezővel készítettünk interjút arról, hogyan is lett mára ez az esemény az ország egyik legjobb veterán találkozója.– Mesélj egy kicsit magadról és a tevékenységedről! Hogyan jött a veterán jármű kiállítás ötlete?
– Ha a kezdetektől kellene elmesélnem, akkor talán azt mondanám, hogy gyermekkoromtól kezdve végigkísér a járművek szeretete. Alig vártam, hogy meglegyen a jogsim, hogy autóba ülhessek, vagy hogy egy saját motorom legyen. Aztán az első fizetésemből vettem magamnak egy Pannónia motort, amivel folyamatosan úton voltam. 10-12 év alatt annyit motoroztam vele, hogy időközben veterán korba lépett. Már öregen vettem, de tulajdonképpen mindennapi használatra. Rájöttem arra, hogy ha szereted a járművet és odafigyelsz rá, akkor azt meghálálja. Valaki csak tárgyként kezeli, én legyen az autó vagy motor, mindegyiket szeretem. Aztán az évek alatt egyszer csak azt vettem észre, hogy a Pannónia, amivel motoroztam, ikonná vált. Jó érzéssel tölt el, hogy van egy olyan motorunk, amire büszkék lehetünk, mi magyarok.– Azoknak, akik nem jártasak a témában, elmondanád, hogy miről szól a veterán jármű minősítés?
– A jogszabály szerint muzeális – veterán – autónak az a jármű minősül, ami legalább 30 éves. A minősítésre jelentkezésnek kötelező feltételei vannak, többek között ilyen a műszaki dokumentáció biztosítása, a járműhöz tartozó eredeti, számozott fődarabok megléte, a forgalmi engedély, vagy ennek hiányában olyan egyéb okmány − adásvételi szerződés, vásárlási számla – melyen a jármű alvázszáma mint azonosító fel van tüntetve, illetve szükségesek még a tulajdonjogot vagy a jármű származását igazoló okmányok is.A Magyar Veteránjárműves Szövetség, mint a FIVA nemzeti képviselete, 2001. óta jogosult FIVA minősítés elvégzésére. Az ilyen minősítéssel ellátott járművek adminisztratív díj ellenében külön vizsgálat nélkül kapják meg a muzeális minősítést. A FIVA azonosító kártya 10 évig érvényes, így két teljes 5 éves ciklust foglal magába. A vizsgahelyekről, az időpontokról és a minősítéshez szükséges dolgokról a Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség (MAVAMSZ) honlapján találhatók naprakész információk.– Hogyan kezdődött a Veterán Jármű Randi és Felvonulás története? Ki volt az ötletgazda?
– Már fiatalon jártam veterán találkozókra, nyertem díjakat, így az évek alatt egyre több barátom lett, akik szintén veterán rajongók. Aztán 7 évvel ezelőtt a Szarvas Fogadóban egy baráti beszélgetés közben jött az ötlet, hogy dobjuk fel a Szüreti Napok szombati napját azzal, hogy itt Kiskőrösön hozzuk össze ezt a csapatot, állítsuk ki a járműveket, csináljunk egy kis felvonulást és nézzük meg, hogy mi lesz ebből. Felhívtuk a barátokat, hogy rendezünk Kiskőrösön egy kisebb találkozót, ahol leszünk 30-40-en, szeretettel várjuk őket ebédre, aztán egy közös felvonulásra a városközpontban.A rendezvénnyel kapcsolatos ötleteket a kezdetekben barátaimmal: Gyalog Tamással, Klajkó Eszterrel, Selymesi Henivel, Zöld Zsoltival beszéltük át. A csapat aztán szépen lassan kibővült, nagy segítségemre volt családom minden tagja, szüleim: Márti és Norbi. Nagyon sokat köszönhetek Fellegvári Palinak, Moncsinak, Szimcsinek, Csányi Jóskának, Filus Tibibának, Szőke Tominak, Dórinak, Tarjányi Józsiéknak, a Kotrebai testvéreknek, Legéndi Zsoltinak, Torgyik Zsoltinak, Kertész Leventének, Dórának, Jesztl Klárinak, Petróczi Györgyinek, Cserkó Szilvinek, Lakatos Attilának, Daka Gabinak, Forgács Lacinak, Tagesznak. És természetesen nem hagyhatom ki a felsorolásból a gyerekeket sem, akik számomra nagy meglepetésre, hihetetlen odaadással részesei a rendezői munkának: Kristóf, Csongi, Tibi, Nóri, Lili mára már oszlopos tagjai a segítőknek.– Mennyi munkával jár egy ilyen rendezvény megszervezése? 
– Sok munka van a szervezésben. Minden feladat külön delegálva van. A családom és a barátaim segítségével sikerül évről évre megrendeznünk ezt a kiállítást. Célunk, motivációnk mindig is az volt, hogy egy olyan rendezvényt alkossunk, ahol mi is jól éreznénk magunkat. Az évek alatt elértük a pár ezer fős látogatói létszámot. Ez a siker, szerintem annak  tudható be, hogy aki ide ellátogat, biztosan talál magának olyan érdekességet, ami felejthetetlenné teszi számára ezt a kiállítást.
– Minden évben látok „jelmezes” felvonulókat. Ezek a kiállítások esetleg valamilyen téma köré szerveződnek?
– Ilyenben még nem gondolkodtunk, de nagyon jó az ötlet. Igen, vannak, akik korhű öltözékben jelennek meg, hozzáteszem nemcsak saját maguk szórakoztatására. Egészen egyszerűen a régi idők hangulatát szeretnék idevarázsolni, hisz a látogatóktól sokszor kapnak pozitív visszajelzéseket.
– A felvonulás és a kiállítás regisztrációhoz kötött? Honnan tudjátok, hogy hány kiállítóra számíthattok?
– Kezdetben próbálkoztunk előzetes regisztrációval, de nehezen volt követhető. Az első alkalommal 40-50 járműre számítottunk, amiből majdnem 100 lett. Aztán évről évre egyre többen lettünk, hamarosan elértük a 140-150 járműs létszámot, ami 250-300 embert jelent. A tavalyi randira rekordszámú gépcsoda érkezett, összesen 211.– Honnan érkeznek a kiállítók?
– A térség veteránosai Kiskőrös, Akasztó, Soltvadkert, Páhi, Tabdi, Bócsa, Kecel, Kaskantyú településekről érkeznek, mellettük tiszteletüket teszik járműveikkel Kiskunhalas, Kecskemét, Kiskunmajsa, Makó, Tolna-Mözs, Szekszárd, Üllés, Szeged, Szigetszentmiklós, Budapest, Dombóvár, Szabadka, Bordány, Dunaharaszti, Fülöpszállás, Kalocsa, Dunaharaszti, Felsőlajos, Kunszentmiklós, Őcsény, Regő, Solt, Szabadszállás, Zsombó, Mártély veterán rajongói is.

– Ebben az évben milyen programokkal várjátok a járművekkel érkezőket?
– 8 órától várjuk a veteránokat, hogy megtöltsék csodaszép gépezeteikkel a Petőfi teret. Délelőtt több bográcsban fő majd az ebédrevaló.A közös felvonulás 16 órakor veszi kezdetét. A Kossuth utcából fogunk indulni és a Petőfi térre érkezünk vissza. A közönség egész idő alatt szavazhat majd a kiállított járművekre. A látogatókon kívül, minden évben szakmai zsűri is minősíti a gépcsodákat. A közönség, a szakmai zsűri és a szervezők szavazatai alapján osztunk ki díjakat a következő kategóriákban: Legöregebb motor, Legöregebb autó, Korhű öltözet, Szervezők kedvence, Közönség kedvence, Szakmai díj. Évről évre egyre színesebb a felhozatal. Állandó résztvevőink mellett, minden évben köszönthetünk új tagokat is köreinkben. 
Tudod, a hihetetlen történetek miatt érdekes igazán ez a rendezvény. Könnyű Attila barátunk az elmúlt 4 évben egy 54 éves 50 köbcentis Simsonnal összesen 7000 km-t utazva, bejárta Monte Carlot és Németországot is pici motorjával.
– Ha egy mondatban kellene összefoglalnod, hogy mit ad neked ez a rendezvény, akkor mit mondanál?  
A gondtalan gyermekkort juttatja eszembe, ilyenkor mindig visszagondolok a nyugodtabb időkre. A mai világ már a rohanásról, a sárga csekkekről szól, de aki erre a rendezvényre ellátogat, még ha erre a kis időre is, de maga mögött hagyja mindezt. A sok pozitív visszajelzésért, a jó hangulatért és a mosolygós arcokért érdemes ezt csinálni.Zárszóként szeretnék még köszönetet mondani támogatóinknak, akik anyagi és egyéb felajánlásaikkal segítik munkánkat. Főbb szponzoraink: a Kiskőrösi Önkormányzat, az Old Car Museum, a Woker Trade, az István Borház és a Drukker Kft. A felvonulás lebonyolításáért külön köszönet: a Kiskőrösi Motoros Baráti Kör bikereinek, az M1800 Riders tagjainak, a kiskőrösi rendőrség munkatársainak, a polgárőrségnek  és motoros barátaimnak, akik szakszerű munkájukkal évről évre biztosítják a felvonulás és a rendezvény zavartalan lebonyolítását.

A szervezők idén is szeretettel várnak minden érdeklődőt.

-Kutyifa Ilona-