Nem változott a tavalyi futamok száma, így idén is a XIV. Bács-Trophy Bajnokság 5. futamával zárták az évadot a terepjárók szerelmesei. Még a Kiskunhalasi Off-Road Egyesület által kijárt és jól bevált versenyalapokra helyezve rendezte meg ismét közösen a Soltvadkert Motorsport Racing Club, a Négykerék Hajcsár Off-Road Club – Kecel – és a Terepjárós Baráti Kör Pirtó.

-Hirdetés-

A Bócsa melletti Abonyi Fogadó mögötti terület szolgált táborhelyül az október 4-5-én megtartott versenyen, ahol a péntek esti rajtot követően az orgoványi homokbánya és a szanki Off-Road pálya, a nappali rajt után szintén Szank, majd a tázlári Kazi domb volt az úti cél, ahol főként homokos speciális szakaszok várták őket.

A rendben lezajló versenyről Ritter Jánost kérdeztem.

Mikor kezdted az off-roadozást?

Régen! – válaszol mosolyogva – Akkoriban még nem volt olyan szigorúan fogva ez a földterület kérdés, mint most. Tulajdonképpen gyerekkorunk óta. Többünknek volt már terepjárója és kötetlenül, nem versenyben autózgattunk. 2009-ben a Budapest-Bamako rally teljesítése után az egyik balotaszállási verseny megnézése közben döntöttem úgy, hogy versenyzek a Bács-Trophyn.

Ritter Jánosnak navigátora, Ritter Attila mutatja a helyes irányt

Az eltelt idő alatt milyen eredmények születtek?

Kezdésnek egy évet versenyeztünk normál kategóriában, amit az év végén bajnokként zártunk. A rákövetkező évben léptünk egyet felfelé, ekkor már a profi kategóriában versenyeztünk. Itt hat évig voltam – ahol 5 bajnoki címet szereztünk – így elnyertem a „Bács-Trophy Bajnokság Örökös Profi Bajnoka” címet is. A jelenlegi extrém kategóriában a harmadik éve versenyzünk és idén most ezen a futamon dőlt el… Bajnokok lettünk!

De nem csak erre lehetsz büszke. Mesélnél a fiadról, Dominikról? Ő is versenyzik, mikor kezdte és milyen eredményekkel?

Igen. 13 évesen kezdte és nem volt még 14 amikor bajnok lett. Mikor kategóriát váltottam, ahhoz épült egy új versenyterepjáró és a felszabaduló autóval kezdte Dominik. Akkor még darab évadot teljesítettek gyakorlásként, majd a rá következő évben már bajnokok lettek. Ezt megismételték még háromszor, így ők is örökös bajnokok normál kategóriában.

Huszár Sándor navigátor és Ritter Dominik sofőr

Ez a verseny hogyan alakult számukra?

Itt már profi plusz kategóriában versenyeztek az én volt profi kategóriás autómmal. Ma kellett a győzelem, hogy értékelhető legyen az éves versenyük, és hogy felállhassanak a bajnoki dobogó harmadik fokára.

Ez igazán szép teljesítmény! Gratulálok mindkettőtöknek!

-K.Gy.-