Méghozzá vidékre mennek a fiúk: a békés megyei Csárdaszálláson lesz férfi és női fekvenyomó és erőemelő verseny, mégpedig az erős márciusi ifjak tiszteletére március 15-én 10 órától. A megmérettetésre a bócsaiak halasi sportolókkal együtt alakítanak csapatot. De miért is ez a nagy nekibuzdulás?

-Hirdetés-

A bócsai edzőteremben vagyunk: izomszag, mozgást serkentő zene, súlyzók, erőgépek. Néhány hölgy a futópadon és a biciklin tolja a kilométereket (és a kalóriákat), egyikük még karra is edz. A férfiak a súlyzók és más emelőgépek körül csoportosulnak. Eddig melegítettek, most pedig a terhelésre kerül sor. Mindezt azonban csak fokozatosan, szakember felügyelete mellett.

Réz István edző lép be a helyiségbe. Pista bácsi már jócskán elmúlt 70 éves, de ezt nem sokan tudják. Merthogy nem látszik rajta. Fekvenyomó világkupa győztes. Mint mesélte, két évvel ezelőtt volt az európai négy legjobb ország első fekvenyomó versenye, ahol súlycsoportjában és évjáratában megnyerte a versenyt.

Kiskunhalasról ismerjük egymást. És itt Bócsán mi járatban?

Először is nagyon jó, színvonalas az edzőtermetek — kezdi a választ a még mindig fitt sportember. Kiskunhalastól járok át ide. Érdekel a munka, ami itt folyik. 36 éve edzek és edzősködöm, korábban tornász voltam. Jelenleg az edzőterem gondnokát, Barcsik Laci barátomat edzem és segítem tapasztalataimmal a vizsgákra történő felkészülésben.

Emellett, ahogy láttam, számos vendég is kíváncsi az edzés-ötleteidre…

Bócsára heti háromszor járok át: kedd-csütörtök-szombat az én napjaim az edzőterembe, ahol mindig délután 3-kor kezdek.

Mit várnak el a bejövők?

Kicsit túlzóan és egyben leegyszerűsítve: „Fogyni és erősödni” szeretnének. Amikor ezeket megbeszéljük és leírom nekik a szükséges gyakorlatokat, máris sokan visszakoznak. Hát igen: hetente 1-2 alkalommal nem elég ide jönni! A rendszeresség nagyon fontos. De be kell látnunk, hogy egy dolgozó embertől ezt nem lehet elvárni. Magyarul: Ki mikor ér rá, akkor erősítse magát!

Fiúk vagy lányok jönnek inkább?

Eleinte csak fiúkkal, férfiakkal dolgoztam. Néha bejön női társaság is, de ők inkább saját edzéstervet követnek. Igaz, errefelé a „testépítést” inkább a férfiak művelik. A másik igazság pedig az, hogy nem mindenkinek kell állandó tréner, mint a fociban vagy a kézilabdában. Az edzőteremben inkább a rendszeresség a lényeg.

Hogy jött az ötlet, hogy elmentek fekvenyomni?

Sok embert rávettem, hogy próbálja ki magát: először itt, az edzőteremben, aztán pedig egy versenyen. Ennek annyi a lényege, hogy egy nagyon hatékony bemelegítést követően felváltva ide fekszenek a padra a sportolók és kinyomják a súlyt: amikor kezdéskor leemeled, előtte teleszívod levegővel a tüdőd, leereszted mellkasig, majd amikor kinyomod, ki is fújod az összes levegőt.

Mondhatjuk: szinte azzal is segíted. Aztán leereszted újra mellkasig és közben belélegzel. Ezt megcsinálod egy súllyal tízszer. Amikor pedig újra rád kerül a sor, már 5-10 kilóval nehezebb. Ebből is lehetőleg 10 kinyomás, de ha kevesebb esik jól, akkor kevesebb. Aztán amikor úgy érzed, elértél az aznapi csúcsra, akkor visszafelé, csökkenő teherrel ugyanígy.

De hát minek magyarázom én ezt neked? Hát jössz te is a versenyre 15-én, ahogy megbeszéltük!

– Káposzta Lajos –

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (14 db kép)