A kiskőrösi Opál Autósiskola szervezésében május 30-án motoros biztonságtechnikai bemutatóra és vezetéstechnikai tréningre várták az érdeklődőket. Az autósiskola tanpályáján – az Izsáki úton, a volt Tüzép területén – került kialakításra a bójákkal kijelölt rész, ahol a motorosok kipróbálhatták tudásukat.

-Hirdetés-

A programról az autósiskola vezetője Oláh Pál elmondta, hogy egy kezdeményezés volt, mellyel szerették volna bemutatni, hogy a közlekedésben és a hétköznapokban milyen kihívásokkal találkozhatnak a motorosok. A bemutatót a Continental-Safety Hungary Kecskemét munkatársai tartották, mely részéről Kálmán György, hogy örömmel fogadták a felkérést, mely jó alkalom volt a motorjaik és a tréningjük bemutatására. Most 4 Honda 600-as Hornet típusú, egyedi építésű motorkerékpárokat hoztak el a szervezők a programra, amelyekkel a tesztpályán saját felelősségre lehetett végig hajtani. Ezek a motorok kifejezetten az ilyen pályák teljesítésére lettek kialakítva olyan speciális bukócsövekkel felszerelve, amelyek megvédik a járművet és annak vezetőjét is a komolyabb sérülésektől. Mindezek mellett a motorokról leszerelték az olyan kiálló alkatrészeket, amik esetleg sérülést okozhatnak.

Ilyen bukócsővel voltak felszerelve a motorok a balesetek megelőzése érdekében.

A helyszínen megtudhattuk, hogy a Honda-Safety vezetéstechnikát 1964-ben találták ki Japánban a rendőségnél motoros szolgálatot teljesítők részére. Ekkor kapták meg ez első nagyobb motorokat a Japán rendőrök és többet voltak a szolgálatot teljesítők a kórházban, a járművek pedig a szervizben, mint az utcán. A balesetek elkerülése, csökkentése miatt hozták létre azt a tematikát, amit a Safety képvisel a világban. Ez arról szól, hogy olyan vezetéstechnikai módszereket próbálnak megtanítani a motorosoknak, amellyel a hétköznapi életben a legbiztonságosabban lehet közlekedni és kezelni a a különböző helyzeteket. A Safety küldetése az, hogy az utcai motorozást tanítsa meg az embereknek és minél több ügyes, képzett, valamint biztonságosan közlekedő pilóta legyen az utakon.

Egy nagymotorral nem mindegy, hogy milyen módon kanyarodunk…

A módszerről Kálmán György elmondta saját tapasztalatait is. Úgy fogalmazott, hogy 26 évet motorozott igen aktívan, napi szinten, amikor megvette élete motorját és úgy gondolta, hogy azzal jó lenne haza is érni. Elment egy Safety képzésre és rögtön rájött, hogy a 26 éves tapasztalat után gyakorlatilag semmit nem tud a motorozásról és miért szeretnek 120 km-es tempóval kanyarodni, amikor 20 km-es sebességgel sem tud biztonságosan. Akkor döntött úgy, hogy megtanulja ezt a módszert és Kecskeméten alapít egy ilyen iskolát.
Megtudhattuk, hogy amennyiben Kiskőrösön is megfelelő igény mutatkozna a képzésre, akkor a későbbiekben a kecskeméti oktatók akár itt is tartanának rendszeresen foglalkozásokat.

Filus Tibor

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (31 db kép)