A világméretű koronavírus járvány következtében egyre többen válhatnak álláskeresővé. Rövid tájékoztatónkban bemutatjuk az általános tudnivalókat és a legfontosabb teendőket. Ki jogosult álláskeresési járadékra? Hová kell fordulni?

Álláskeresési járadék

Álláskeresési járadékot az a – lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes járási (fővárosi kerületi) hivatalnál – regisztrált álláskereső igényelhet, aki a nyilvántartásba vételét megelőző három éven belül legalább 360 nap jogosultsági idővel rendelkeziknincs munkaviszonya, nem folytat vállalkozói tevékenységet, illetve az önálló álláskeresése nem vezetett eredményre, és a foglalkoztatási szerv sem tud számára megfelelő munkahelyet felajánlani.

-Hirdetés-

Kérelmét nyújtsa be elektronikusan!

A kérelem benyújtását elektronikus úton javasoljuk:

• amennyiben rendelkezik ügyfélkapuval, a közigazgatási beadványok általános benyújtására szolgáló hitelesített üzenetküldő alkalmazás, az ún. e-papír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu/level/uj) segítségével (címzett: az illetékes járási/fővárosi kerületi hivatal), kérelméhez mellékelheti a szükséges dokumentumokat is (pdf, word, excel formátumban, vagy akár telefonnal készített képen);
• elektronikus levél formájában (a beazonosításhoz szükséges személyes adatok megadásával: viselt és születési név, születési hely és idő, édesanyja neve, lakcím, TAJ szám, adószám);
• ügyfélkapu nélkül – a TAJ szám és a születési dátum megadását követően – a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat honlapján – ebben az esetben a dokumentumokat személyesen kell bemutatni.

Elektronikus úton az alábbi ügyek intézhetőek:

• álláskeresési járadék iránti kérelem benyújtási szándékának jelzése,
• nyugdíj előtti álláskeresési segély (NYES) iránti kérelem benyújtási szándékának jelzése,
• nyilvántartásba vételi kérelem benyújtási szándékának jelzése,
• a jogosultságot érintő lényeges körülményekben bekövetkezett változás bejelentése
• jelentkezési kötelezettség teljesítése.

Amennyiben elektronikus ügyintézésre nincs mód, a kitöltött kérelmeket és az iratmellékleteket a lakóhely/tartózkodási hely szerinti járási (fővárosi kerületi) hivatal foglalkoztatási osztályának ügyfélvárójában kihelyezett gyűjtődobozba is be lehet dobni, illetve postai úton is be lehet küldeni.

Időpontot foglalni telefonon, vagy e-mailben lehet. A foglalkoztatási osztályok elérhetőségei itt kereshetők.

További információk, illetve a részletszabályok az itt letölthető tájékoztatóban találhatók, illetve innen letölthető az elektronikus úton is kitölthető kérelem nyomtatvány és az ahhoz kapcsolódó nyilatkozatok is.

Felmerülő kérdés esetén, kérjük hívja a 1818-as zöld számon a Kormányzati Ügyfélvonalat! 

Forrás: http://bkmkh.hu/ 
Kiemelt kép: illusztráció