Seres László a középiskolát itt kezdte Kiskőrösön, a Wattayban közgazdaságot tanult, majd a főiskolán a marketing szakirányt választotta. Turán Róbert épületburkolónak tanult, de úgy érezte ez nem az ő világa. Sok mindenbe belekezdett: volt sofőr, majd saját vállalkozást is működtetett, amiben kifejezetten nagy szerepe volt az értékesítésnek.

-Hirdetés-

Amikor váltásra kényszerült, fontolgatta az internetes kereskedelem gondolatát, és a sok termék lehetősége közül a babaáruház mellett döntött.

Lacival már régóta ismerték egymást, aki korábban már foglalkozott hasonlóval és tudta mekkora munka lenne egy profi online babaáruház üzemeltetése, de egyedül ez nem menne. Így kezdődött egy sikeres együttműködés. Terveiket, álmaikat a Pindurka bababolt valósította meg, ami mára benne van az ország tíz legkeresettebb online baba webáruháza között.

Mesélnétek a kezdetekről?

-Két éve a nulláról indítottuk el a vállalkozásunkat, a legnehezebb része egy jól átlátható, könnyen kezelhető, felhasználóbarát oldal létrehozása volt. Folyamatosan építettük fel, először egy facebook oldalt csináltunk, de nem hirdettünk célirányosan. Egy nagykereskedelemmel voltunk kapcsolatban, tőlük két-háromezer terméket tudtunk forgalmazni. Amikor rájöttünk, hogy ez a kínálat kevés ezen a területen, mi ennél szélesebb termékpalettát szerettünk volna a kismamáknak kínálni. Egyre több nagykereskedéssel vettük fel a kapcsolatot, mára 7-tel dolgozunk együtt, több mint harmincezer babaterméket lehet nálunk elérni a cuki cumisüvegektől kezdve az édes babaruhákon át, egészen a komoly biztonsági gyerekülésekig. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ilyen nagy árukészletet tudunk kínálni a szülőknek, valamint, hogy ilyen neves cégek a partnereink és velük dolgozhatunk együtt.

A webáruházak nagy része fél év múlva általában megszűnik, ti hogyan tudtok talpon maradni?

-Az első hónapok a tanulásról szóltak, sőt még mindig tartanak. Az oldal létrehozása után fél évre jött egy ugrás, amikor felkerültünk különböző ár-összehasonlító oldalakra. Kiadásaink nagy részét a mai napig a marketing viszi el. Elengedhetetlen a bababoltunk Google SEO rendszerében való minél jobb megfeleltetése, a keresőoptimalizálás rangsorolja a weboldalakat. A stratégiai kérdések, technikai teendők életünk részeivé váltak. Fontos a minőségi termék és a vevőkkel való kapcsolattartás is.

Minden munkát ketten végeztek. A nehézségek ellenére milyen sikerélményeitek vannak?

-A legnagyobb kihívás az volt, hogy a megrendelt termék hogyan jut el leggyorsabban a megrendelőhöz. A pozitív vélemények a legfontosabbak! Akkor tudunk jól működni, ha a vevő elégedett, az Árukereső Megbízható Bolt minősítése alapján jelenleg ez 99,16%. Nekem úgy indul a napom, hogy megnézem ezeket a véleményeket – mondja Robi, majd hozzáteszi, hogy hatalmas munka van emögött és nagyon hálásak vagyunk családtagjainknak, mert nélkülük ez nem valósulhatott volna meg.

Névre szóló, egyedi saját márkás termékeik

Az online térben fontos a folyamatos megújulás, mit tesztek ennek érdekében?

-Valami olyat szerettünk volna, amit más babaáruház nem csinál. Úgy éreztük, hogy eljött a Pindurka logóval ellátott, saját magunk által készített egyedi termékek megalkotásának ideje is, ami 100%-ban magyar tervezés és gyártás. Már régi álmunk volt egy igazi babás designra épülő márka, ami hűen tükrözi a munkásságunkat. A saját készítésű termékeink egyik ismertetőjegye, hogy egyedi feliratot is lehet kérni rájuk, ami egy szép minta vagy figura mellé kerül. Ezen felül akár egyedi fényképpel is kérhetőek a babaholmik. Ezekkel a termékekkel azoknak a szülőknek szeretnénk kedvezni, akik különösen nagy gondot fordítanak arra, hogy kiváló minőségű, nagyon puha és minden részletében igényességet sugárzó babaholmikkal lepjék meg a gyermeküket.

Akkor nálatok már nem a túlélés, hanem a fejlődés a cél.

-Célunk egy saját bababolt, amit Kiskőrösön szeretnénk megnyitni. A megyében egyre többen élnek a személyes átvétel lehetőségével, itt élünk és úgy gondoljuk, a város tökéletes helyszín lehetne ennek megvalósításához.

-Berkecz Mónika-