Egyre több panaszt hallani térségünkben a rendszeres, olykor 1-2 másodpercig tartó áramkimaradások miatt.

Aki otthon tartózkodik, nyomon követheti a leállások pontos időpontjait és élhet a hibabejelentés lehetőségével az NKM ügyfélszolgálatánál telefonon vagy akár online. Az ügyfélszolgálat leterheltsége miatt a másodikat jobban ajánlom (de a leghatásosabb az email-es üzenetküldés), jó eséllyel egy héten belül választ is kap.

-Hirdetés-

Többeknek munka után hazaérkezve a „villogó óra” vagy a műszaki gépek hibaüzenete ad jelzést áramkimaradásra és csak reménykedhetnek benne, hogy nem volt rossz döntés reggel beindítani a mosógépet, mosogatógépet; a klímaberendezés és a kerti szivattyú sem mondta fel a szolgálatot, vagy akár a napi futóedzése közben sem történik baleset a futópad hirtelen leállása következtében.

Ezek bagatell példák lehetnek, de a sok kicsi sokra megy elve alapján fontos foglalkoznunk vele.  

Megkerestük hibabejelentésünkkel az NKM központi ügyfélszolgálatát és a következő kérdésekre vártuk a válaszukat:

-Ezen áramkimaradások előfordulásának mi az oka?
-Mit tettek, tesznek annak érdekében, hogy ezek ne forduljanak elő többet?
-Illetve ha ilyen esetek következtében tönkremegy valamelyik elektronikai berendezésünk, akkor a szolgáltató ezért vállalja-e a felelősséget?

A válasz meg is érkezett 7 napon belül, a bejelentésünk megvizsgálása után. Gondoltuk, hogy megosztjuk olvasóinkkal, hátha segítség lehet ez számukra is (és ezzel pár üzenettől megkíméljük a szolgáltatót is).

A tapasztalt feszültség kimaradásokat a középfeszültségű hálózaton fellépő zárlati jelenségek okozták. Ezen rövid idejű zavartatások azon védelmi működések következménye, amelyek a hosszabb idejű üzemzavarok megelőzését szolgálják.

A kikapcsolások Társaságunknál rögzítésre és elemzésre kerülnek, amelynek alapján azon hálózatainkat, melyeken a kikapcsolások gyakorisága megnövekszik, bejárással ellenőrizzük, és az így felderített hibákat kijavítjuk.

Tájékoztatjuk, hogy Társaságunk a feltárt hiányosságok megszüntetése valamint a megfelelő színvonalú villamosenergia-szolgáltatás biztosítása érdekében az Ön felhasználási helyét ellátó villamosenergia-hálózaton soron kívüli hibajavítást végzett. Intézkedéseink eredményeképp a villamosenergia-szolgáltatás színvonala rövid időn belül a korábbiakban megszokott szintre került.

Felhívjuk figyelmét, hogy a villamosenergia-szolgáltatás folytonos, de nem szünet- és zavarmentes. Az Ön által is leírt jelenségek bizonyos mértékig a hálózat üzemeltetésének velejárói, azokat teljes mértékig kiküszöbölni nem lehet.

A feszültségingadozásra érzékeny berendezéseinek védelmében javasoljuk szünetmentes tápfeszültségforrás vagy megfelelő módon, villamos szakember által kialakított túlfeszültség- védelmi berendezés alkalmazásának megfontolását.

A tájékoztatás szakszerű volt és bejelentésünket nyilvánvalóan megvizsgálták (vizsgálják). Az, hogy az áramkimaradások száma mennyire csökken, figyelni fogjuk. Javaslatuknak, mely szerint keressük fel villamos szakember segítségét… hát nem tudom… lehet olcsóbb lenne a megelőzést fizetni, mint újabb műszaki cikkeket beszerezni.

Mindenesetre ha valakinek van gazdaságos és kivitelezhető ötlete, várjuk az informacio.vira@gmail.com címre. Minden információval jelentkezünk majd a VIRA.HU oldalon!

Áramingadozásmentes szép napot mindenkinek!

-Szilvi-
Kiemelt kép: Szilvi