Az M7-es autópálya és a 710-es főút új csomópontjától a dunaújvárosi Pentelei-hídig, onnan Kecskemétig tartó út tervezésére, hatástanulmányok készítésére, a szükséges engedélyek beszerzésére több mint 10 milliárd forint áll rendelkezésre. 2022-re olyan tervdokumentáció áll majd rendelkezésre, hogy akár 2023-ban megindulhat a nagyberuházás.
Az államtitkár az M8-as megépítését az egész ország számára kiemelt fejlesztésnek nevezte. A három meglévő autópálya (M7-M6-M5) haránt irányú összekötésével és a most épülő – Kecskemét és Békéscsaba közötti – M44-es úthoz csatlakozásával létrejön egy kelet-nyugat irányú közlekedési útvonal – emelte ki. Az MTI kérdésére közölte, hogy a M7-as autópálya és Kecskemét közötti út mintegy 110-120 kilométeres hosszú lesz.