Vasárnap, június 17-én tartották a keceli Autocross sorozat III. Pintér Kupa futamát. Az előkészületek során átalakításra került a pálya köríve az előző futamhoz képest, és emiatt a rajt helyén is igazítani kellet. Meg lett erősítve a gumifal.

-Hirdetés-

A nagyon izgalmas nap után kérdeztük a versenyzésről Orcsik Szabolcsot.

– Hol és mikor kezdted az autocross versenyzést és milyen eredményekkel?

– Nem is olyan régen, 2015-ben ültem előszőr versenyautó volánja mögé. Az autocross versenyeim tulajdonképp 90 %-ban Kecelen voltak, de Makón, Ásotthalmon és Mélykúton is versenyeztem. Eredményeim eléggé változatosak, utolsó is és első is voltam már. Mikor mit hozott a szerencse, meg hát az autó is éppen hogy bírta.

– Mesélnél a Kecel Ring pályáról, mi tetszik benne, mi nem, mi az, amin javítanál, van e kedvenc szakaszod rajta?

– A keceli pálya nagyon jó! Sok nyomvonalat rejt, van hosszabb és rövidebb. Igen változatos. Tavasszal és ősszel rövidebb nyomvonalat választanak, míg nyáron a hosszabbat! Minden autónak kedvez a pálya, erősebbnek és gyengébbnek egyaránt, éppen mikor melyiken megyünk. A pályakarbantartás is tökéletes, rengeteg gép dolgozik a helyreállításokon, csak hogy nekünk jó legyen.

Kedvenc kanyarom a célegyenes végén van. Azt jó nagy tempóval be lehet venni!

– Kategóriád? Hányan versenyeztek benne és mi lett ma a végeredmény?

– A Super kategóriában versenyzem. Van mikor 4-en, de van, hogy 9-en is indulunk, mikor hogy jön össze a nevezés! A mai eredményeim fordulónként egy második, ha jól emlékszem két negyedik és egy ötödik hely. A vége is ötödik lett, de a szuper futamot megnyertem. Nagyon ügyes ellenfeleim vannak! Jól vezetnek, sok év rutinnal a hátuk mögött!

– Milyen autóval versenyzel, mit lehet tudni róla?

– Hm. Az Titok! Na, jó, az autóm egy négyes Golf összkerék meghajtással. Egy 1,9-es TDI motor van benne. Némi változtatás van rajta, mint pl. nagyobb adagoló, porlasztó, turbó és intercooler. Egész jól gurul! Le van könnyítve amennyire csak lehet, nincs benne semmi felesleges súly.

– Mikor a versenyautóban ülsz, és elrajtolsz, az milyen érzés, mire figyelsz, mi az, amit ad neked a versenyzés?

– Mikor benne ülök az autóban és elrajtolok? Huh, nagyon jó érzés! A rajtokat többnyire jól elkapom, odafigyelek rá. Maga a versenyzés eléggé összekovácsoló, sok szurkolóm van, és persze rengeteg új barátság köttetett részemről a versenyző kollegákkal.

Azt hogy érezhesd, hogy mit ad, ahhoz ki kell próbálni, én csak azt mondom! Jó érzés autóban ülni, versenyezni!

– Terveid a 2018-as évre?

– A terveim idénre első sorban végig versenyezni az évet minél kevesebb szereléssel javítással! Ez a legfontosabb szerintem. Az hogy hányadik helyen végzek, nagyon sok mindenen múlik és nem csak rajtam! A szerencse jó ha velünk van nagyon fontos az is.

Az autóra lenne még mit költenem, hogy erősebb legyen, de nem gondolkozom további lóerő növelésen! Majd ha úgy érzem, hogy már nagyon jól vezetek és kevés, akkor kötünk még elé úgy 40-50 lovat. Az még reális! Ezt a lóerőt is sokszor nehéz az úton tartani. 

Szeretném megragadni az alkalmat hogy, megköszönjem a támogatást a TRT Racing segítőinek, barátaimnak, de különösen a Lecsó Autószervíznek kitartó segítőkész munkáját!

A végeredmények:

Junior:

  1. Farkas Ferenc
  2. Obernyik Pál
  3. Vörös Marci

Kis kategória:

  1. Stenczel Csaba
  2. Goia Dániel
  3. Lajkó Imre

Közép kategória:

  1. Viedner Tibor
  2. Tormási Gábor
  3. Vincze Krisztián

Nagy kategória:

  1. Bencsik István
  2. Hegedűs Zoltán
  3. Gyüre Csaba

Super:

  1. Farkas Dávid
  2. Vas Ádám
  3. Dömösi Róbert

Lada:

  1. Hajdú István
  2. Zsákai Zoltán
  3. Gyuricza György

Épített – Szöcske:

  1. Bischof Gergő
  2. Bosnyák Vendel
  3. Bischof Bálint

Épített – Roncs:

  1. Ragadics Mihály
  2. Csehó Kovács Márk
  3. Zentai István

Szuper futam:

  1. Orcsik Szabolcs
  2. Cserkó László
  3. Braun Zsolt

Épített – Szuper futam:

  1. Bischof Gergő
  2. Bischof Bálint
  3. Szűcs István

K.Gy.

MEGOSZTÁS