Az elmúlt vasárnap július 15-én rendezték meg a Kecel Ringen az Amatőr Autocross IV. Pintér Kupa futamát. A kissé felhős, de egyébként szép napos idő megtette hatását, a közel 60 nevező és a szurkoló táborához tartozó nézők nagyon sokan jöttek ki ezen a napon is. A pálya karbantartását is sűrűbben kellet végezni, főleg a locsoló autónak volt dolga, szinte minden futam után körbejárt, hogy ne poroljon annyira. Így a nyár közepén talán most volt a leghosszabb pályakialakítás, ami igencsak megviselte a versenyautókat. Volt is dolguk bőven a Technikai Mentőknek. Többek között erről is kérdeztük Flaisz Nándor Lecsót!
– Mesélnél az eddigi autocrossban eltöltött szerepedről?
– Az autókhoz való kötődésem valószínűleg genetikailag meghatározott. Autószerelőként egy kicsit másként látom a versenyzőket, az esetleges meghibásodásokat járműveiken, mint azok, akik csak nézőként szeretnének eltölteni egy tartalmas, izgalmas vasárnapot. 2005-ben annak idején egy Suzuki Samurai-jal kezdem meg a vontatást. 2007-ben Toyota Land Cruiserre váltottam. Jelenleg a TRT – Tudatos Racing Team – tagja vagyok. Szerelői felkészítésben Orcsik Szabolcs autóját segítem.
– Szinte minden versenyen feltűnsz a pályán a futamok végén. Hogy is van ez?
– Az Autocross – évekkel ezelőtt még Roncsderbi – versenyeken nagyon fontos volt, hogy gyorsan és hatékonyan történjen a sérült autók pályáról való levontatása. Kelemen József neve azt hiszem nemcsak Kecelen, hanem a környéken is ismerős mindazoknak, akik bármilyen módon kapcsolódnak a technikai sportokhoz. Ő szervez a versenyekhez tartozó olyan dolgokat is, mint a pályakarbantartás, vontatás. Palásti Zoltán emelni tud járműveket, én pedig azokat a járműveket tudom hatékonyan vontatni, amelyek még szerelést követően újra be tudnak kapcsolódni a versenybe. Segítőm, egyben Off-Roadban navigátorom a tavalyi évtől Flaisz Dóra.
– Nem mindennapi járművel lehet egy másikat vontatni, mesélnél a terepjáródról?
– A járművem családi autó is egyben, bár nem gyakran, de egy-egy vezetett túrán is részt veszek feleségemmel, lányommal. Igazi megmérettetést jelent valamennyi terepjárósnak az Off-Road fesztivál. A következő hétvégére már lázas munka folyik hetek óta. Július 20-22. között kerül megrendezésre a XVII. Keceli Off-Road Fesztivál, illetve a XIII. Bács-Trophy Bajnokság keceli futama. Ezen a hétvégén is szervezőként igyekszem kivenni részem az ötletelésből, a gumikból készített piramis megépítésében, földmunkákban, a sárgyorsulás helyének kialakításában és sok minden másban.
– Nem csak egyedül vontatod le a pályáról a lerobbant versenyautókat. Ki vagy kik segítenek még ebben, a versenyzők mennyire hálásak a segítségért?
– Az autocross versenyeken összehangoltan történik a mentés, vontatás, pályakarbantartás, szükség szerint locsolás. A versenyzők és kísérőik közül már nagyon sokat ismerek személyesen is, hálásak a gyors intézkedésért. Az év végén a díjátadó gálát is jó hangulat és baráti beszélgetések jellemzik.
– Mondanál valamit a versenyrendezésről, a depóban a hangulatról?
– A versenyekre általában már kora reggel megérkeznek a résztvevők. A délelőtt során kerül sor az edzésekre, időmérő futamokra, majd kezdetét veszi az éles verseny, a küzdelem. Itt érdekes látni, amikor a helyi versenyzők mennek „vérre menő” küzdelemre. A kísérők, családtagok közül többen bográcsoznak, sütögetnek, gondoskodnak a remek hangulatról.
– Lecsó. Honnan ez a becenév?
– A Lecsó, mint becenév honnan ered? Nos, erre csak annyi a válsz, édesapámat, Flaisz Józsefet sem így ismerik a legtöbben, hanem úgy, hogy LECSÓ. Ez öröklődik apáról-fiúra, a sors iróniája, még a lányokra is!
-K.Gy.-