2018. augusztus 23-án került sor Akasztón az Anyatejes Világnapi rendezvényre a Védőnői Szolgálat szervezésében. A program iránt sokan mutatták érdeklődésüket, mely mindenki számára ingyenes volt a támogatóknak köszönhetően.
A napot Suhajda Antal Polgármester Úr nyitotta meg tartalmas beszédével, majd kezdetét vette a sokak által kedvelt Ringató foglalkozás, melyet Szabóné Csikai Ági zenepedagógus tartott, aki Kecskemétről érkezett Akasztóra. Mind az édesanyák, mind a gyermekek nagyon élvezték, a közös énekléssel, zenével és a közös játékkal gyorsan elrepült a délelőtt nagy része.
Akik nem vettek részt a kötött programokban, ők a megjelent cégek kisasztalánál, a HIPP képviseletében Szlávik Kupán Emese mutatta be cégük babaápolási termékeit. A másik asztalnál pedig az AVON nyújtott arc és testápolási termékeikről gyors praktikákat. A nap folyamán a résztvevők között ajándékcsomagokat sorsoltak ki. A rendezvény alatt Dr. Dudásné Sebesi Csilla tájékoztatta az akasztói kismamákat az őssejtlevétel folyamatáról.
Nagy öröm érte a védőnőket, mikor átvehették a D’Cont márkájú vércukormérő készüléket, melyet a Cord Blood Center Őssejtbank ajándékozott az Akasztói Védőnői Szolgálatnak.
A rendezvény tartogatott még meglepetéseket, hiszen köszöntötték azokat az édesanyákat, akik gyermeküket legalább 6 hónapos korukig kizárólagosan anyatejjel táplálják. Ennek elismeréséül jutalmazták meg virággal és elismerő oklevéllel az anyukákat. A virágokat immáron többszöri alkalommal a Judák Virágbolt adományozta a köszöntéshez.
A nap végén Kapus Regina Anett védőnő tartott egy előadást „Az anyatejes táplálás jelentősége” címmel, melyet főként a szüléshez közeledő kismamák hallgattak nagy érdeklődéssel.
A rendezvényen fogyasztható pogácsát, gyümölcsöket, valamint az italokat a helyi vállalkozások biztosították a résztvevők számára. Ezúton szeretné a Védőnői Szolgálat megköszönni a már rendszeressé váló támogatást részükről.
Összeségében egy jó hangulatú, mozgalmas napot zárhattunk az Akasztói Művelődési Házban, közel 40 felnőtt és több mint 30 különböző korú gyermek részvételével.
T.D.