A hazai és a nemzetközi gazdaság ritkán él át olyan hektikus időszakokat, mint az utóbbi három évben. Drága energia és üzemanyag az egyik oldalon, hatékonysági kényszer a másikon. Rugalmasságra való törekvés itt, a specializáció fontossága ott. Ha van olyan ágazat, amelyen keresztül megmutatkoznak ezek a dilemmák, a szállítmányozás valószínűleg ilyen. Meddig érdemes „házi” megoldásokkal operálni, és mikor jön el a kiszervezés ideje?
Szállítmányozás – történelmi múltú tevékenység

A kereskedők már az ókorban felismerték, hogy egy ponton túl nem intézhetnek minden ügyletet személyesen, ezért, ha távoli partnerekkel is szerettek volna üzletelni, kénytelenek voltak másokat megbízni, hogy elszállítsák és értékesítsék az árujukat. Ez a tevékenység hamarosan külön iparággá fejlődött, és ma már a világkereskedelem elképzelhetetlen lenne szállítmányozás, szállítmányozók nélkül.

-Hirdetés-

De várjunk csak! Tényleg a szállítmányozó juttatja el a küldeményt a feladótól a címzettig? Csak „papíron”, azaz „csupán” a szervezést és az adminisztrációt intézi. A tényleges árumozgatás a fuvarozó feladata, ami egy másik szakma, de a lényeg, hogy nem az eladónak, és nem is a vevőnek kell gondoskodnia a szállításról. Persze csak abban az esetben, ha a felek professzionális, erre szakosodott vállalatot bíznak meg.

„Még ma odaér!” – Ez a jó felfogás?

A vásárlói elvárások változása – például a mielőbbi kézbesítés iránti igény – számos kereskedelmi vállalkozást arra sarkall, hogy a lehető leggyorsabban próbálja eljuttatni a termékét a vásárlóhoz, bármi áron. Bizonyos cégméret, illetve forgalom alatt kézenfekvőnek tűnik, hogy eseti jelleggel, saját járművel, netán egy ismerős vállalkozó által oldják meg a szállítási feladatokat. Ez azonban akár versenyhátrányt is okozhat.

Nem méretgazdaságossági kérdés

Legyen szó akár egyetlen csomagról, vagy több raklapnyi, akár különleges áruról, a szállítmányozó cégek számos konstrukciót kínálnak a legkisebb vállalkozásnak is, belföldi és nemzetközi viszonylatban egyaránt. Az előnyök pedig azonnaliak. Nincs szükség saját járműállományra, ami tetemes fix költségtől szabadítja meg a vállalkozást. Egy hatékonyan szervezett gyűjtőszállítmányozási rendszerben egy-egy küldemény kézbesítése fajlagosan lényegesen kevesebbe kerül, ami újabb megtakarítást jelent. A saját flotta kivezetésével nemcsak munkaerő szabadul fel, hanem a cég a főtevékenységére összpontosítva hatékonyabban, gazdaságosabban működhet. Mindezért cserébe csupán előrelátó tervezésre van szükség, amelyben nem a 24 órán belüli kézbesítés, hanem az optimalizáció és a fenntarthatóság iránti elkötelezettség uralkodik.

Hogyan válasszunk szállítmányozó partnert?

A szállítmányozás sokrétű tudást igénylő tevékenység, az átlátható működés és a megbízható, tőkeerős vállalati háttér azonban ugyanilyen fontos. A raklapos küldemények szállítmányozásában meghatározó szerepet játszó Raben Group több mint 90 év tapasztalatával, teljes európai lefedettséggel, innovatív szolgáltatások és digitális megoldások egész sorával áll megbízói rendelkezésére.

 

MEGOSZTÁS
Írta: vira