Határtalanul pályázati programban (HAT-KP-1-2022/1-001407) vettek részt a Kiskőrösi Bem József Általános Iskola Soltszentimrei – és a Csengődi Általános Iskola diákjai 2023.06.05. – 06.09. között Erdélyben, ahol a Görgényi –havasok és a Nagy-Hagymás csodálatos kincseit fedezték fel az 5 nap alatt.

A pályázat célja, hogy kapcsolatot teremtsünk az érintett tájegység magyarságával és erősítsük egymásban az együvé tartozás érzését. Megismerjük egymás kulturális és történelmi emlékeit.

-Hirdetés-

A hosszú buszos utazás után első utunk Koltóra vezetett, ahol Petőfi Sándor és Szendrey Júlia a mézesheteit töltötte. Szakértő helyi vezetés mellett megtekintettük a Teleky-kastélyt, a gyönyörű parkot, valamint azt az asztalt, ami mellett üldögélve megírta Petőfi a Szeptember végén című költeményét, amely a magyar szerelmi költészet egyik legszebb és legismertebb verse. Ezután Jonra utaztunk, ahol elfoglaltuk első szállásunkat.

Másnap a Kemény János Általános Iskolába mentünk, ahol a sztrájk miatt elmaradt a helyi gyerekekkel tervezett barátságos focimeccs. Az igazgató úr szívesen fogadott bennünket, bemutatta nekünk iskoláját, s még fociztunk is egymás között, majd a Kemény-várkastélyt látogattuk meg, ahol a leszármazott Nagy-Kemény Géza kalauzolt körbe bennünket. Délután túrát tettünk a Kelemen-havasok lábánál.

A harmadik nap Marosvásárhelyre vezetett utunk, ahol megtekintettük többek között a híres Teleki Tékát és a Kultúrpalotát, a magyar szecesszió lenyűgöző remekművét. Innét Borszékre mentünk, a Monarchia korában virágkorát élő fürdővárosba, estefelé pedig második szállásunkra Gyergyószárhegyre utaztunk.

A negyedik napot a Lázár kastély körüljárásával indítottuk, majd Balázs József előadását hallgathattuk meg, valamint megnézhettük a tárlatát is. Délutáni programunk a Békás-szorosban és a Gyilkos –tónál folytatódott. Lenyűgözött mindenkit a hatalmas sziklafalak látványa.

Az ötödik nap hazaindultunk. Programunk zárásaként megálltunk a Király-hágón egy fotó erejéig és búcsút intettünk Erdélynek.

A gyerekek élményekben gazdagon tértek haza, sok csodálatos vidéket láthattak, melyek egykor Magyarország részét képezték. Finom ételeket fogyaszthattak és szívet-melengető fogadtatásban részesültek a székely emberek részéről.

Köszönjük a pályázati támogatást!

Írta, képek: Kovács Erika

Fotógaléria:

Fotók megtekintése (32 db kép)