Sajtóközlemény
II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvoda Tázlári Tagintézménye

Frei Nathalie 2017-ben ballagott el iskolánkból, majd Kecskeméten a Bolyai János Gimnáziumban érettségizett. Jelenleg a Szegedi Tudományegyetemen harmadéves pszichológus hallgató, szeptembertől pedig mesterszakon szeretné folytatni a tanulmányait. Több tudományos kutatási projektben is részt vesz, amelyek során lehetősége nyílik kipróbálni magát a tudományos munka világában, és akár valódi hozzájárulást tenni a tudományos közösséghez. Egy ilyen kutatását mutatta be idén egy országos verseny keretében – az OTDK-n, ahol első helyezést ért el.

Mi is az az OTDK?

„Az Országos Tudományos Diákköri Konferencia, az OTDK, Magyarország legnagyobb felsőoktatási tudományos rendezvénysorozata, ahol a legkiválóbb egyetemisták és főiskolások mutathatják be tudományos kutatásaikat, művészeti alkotásaikat. A kétévente megrendezett konferencián 16 tudományterületi szekcióban versenyezhetnek azok a hallgatók, akik az intézményi TDK-konferenciákon kiemelkedő eredményt értek el. 2025 áprilisában Szombathely adott otthont a 37. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi szekciójának, ahol közel 300-an vettünk részt.”

 

Miről szólt a kutatásod?

Egy kvantitatív kutatást végeztem, amelynek címe: A maladaptív sémák és az énhatékonyság szubjektív megélésének hatása a flow élmény intenzitására és fenntarthatóságára fiatal felnőtteknél. Tulajdonképpen arról szól, hogy milyen belső minták és meggyőződések segíthetnek vagy akadályozhatnak minket abban, hogy átéljük a flow-élményt – azt a különleges állapotot, amikor annyira belemerülünk valamibe, hogy szinte elfelejtjük az idő múlását.  A kutatásom különlegessége, hogy három olyan pszichológiai jelenség – a flow-élmény, az énhatékonyság és a korai maladaptív sémák – kapcsolatát vizsgáltam, amelyek külön-külön már jól kutatott területek, de az egymással való összefüggéseik még kevéssé feltártak. Bízom benne, hogy a jövőben még több tapasztalatot szerezhetek ezen a területen.

Tudom, hogy az egyetem mellett dolgozol, és kórházakba is jársz önkénteskedni. Mesélnél erről?

Egy egyetemista önkéntesekből az „Amigókból” álló nonprofit szervezettel járjuk a kórházakat, az Amigók a Gyermekekért Alapítvánnyal. Célunk, hogy nyelvtanulással, játékos foglalkozásainkkal és a barátság erejével enyhítsük a kórházban gyógyuló beteg gyerekek nehézségeit rendszeres látogatások során. Illetve nemcsak a kórházba járok önkénteskedni, hanem van egy blogja is az egyesületnek. 2024 tavasza óta ide írok cikkeket, illetve ma már én vagyok a főszerkesztője, szóval én fogom össze a csapatot, teszem ki a cikkeket és szerkesztem az oldalt.

Ennyi minden mellett jut-e idő magadra? Mit csinálsz szívesen a szabadidődben?

Futni szoktam, jógázok, szeretek kirándulni is, barátaimmal múzeumba, színházba járok, és nagyon szeretek főzni is.

Mit üzennél a mostani általános iskolásoknak?

Talán azt üzenném, hogy ha valaki rátalál arra, ami igazán érdekli – legyen az egy tantárgy vagy akár egy hivatás –, akkor merjen kitartani mellette. Mert ha az ember olyasmivel foglalkozik, ami valóban érdekli, a tanulás nem teher lesz, hanem egy természetes folyamat. Valójában maga a Flow-élmény is ezt jelenti. Én például rendkívül szerencsésnek és hálásnak érzem magam, hogy mindezt a tanulmányaimban és a jövőbeli céljaimban megtaláltam. Meg talán azt, hogy tanuljanak nyelveket. Rengeteg plusz lehetőség nyílik meg, ha nem csak egy nyelvet ismerünk és beszélünk.

Köszönjük Natinak, hogy beszámolt nekünk a sikereiről, amihez gratulálunk, és további sok sikert kívánunk! Büszkék vagyunk rád!

Petriné Bugán Barbara
tagintézmény-igazgató
II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvoda Tázlári Tagintézménye

MEGOSZTÁS
Írta: vira