Csalók élnek vissza a jegybank nevével, SMS-üzenetekben sürgős adategyeztetési kötelezettségre szólítják fel az ügyfeleket, számlájuk felfüggesztésével fenyegetve őket – tájékoztatta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétfőn az MTI-t. A közleményben felhívták a figyelmet, hogy a kereskedelmi bankok sohasem kérnek rövid szöveges üzenetekben bizalmas banki azonosítókat a fogyasztóktól.

Az MNB telefonos ügyfélszolgálatára érkezett információk szerint kibercsalók a jegybank nevével és a rá jellemző arculati elemekkel ellátott SMS-üzeneteket küldenek, amelyekben adategyeztetési kötelezettségre hívják fel az ügyfeleket.

Az SMS-ekben arra kérik az ügyfeleket, hogy kattintsanak üzenetben a folytatásra, válasszák ki a számlavezető bankjukat és töltsék ki a szükséges űrlapot. Egy másik SMS-típus egy internetes címet helyez el, adategyeztetési felszólítás szöveggel, arra késztetve az üzenetet címzettjét, hogy a linkre kattintva sürgősen olvassák el a felszólítás tartalmát.

Az MNB kijelentette:

mindkét üzenet célja az adathalászat, a kért felületeken a bizalmas banki számla vagy/és kártyaadatokat megadva a kibercsalók leemelik a pénzt a számláról. Azt javasolják, hogy aki válaszol hasonló üzenetre, és megadta személyes banki azonosítóit, azonnal vegye fel a kapcsolatot a számlavezető hitelintézetével.

A közlemény szerint a jegybanknak jelen pillanatban nincs tudomása károsultakról. Több fogyasztó is jelezte a csalási kísérleteket, ezzel nemcsak magas szintű pénzügyi tudatosságukról tettek bizonyságot, de bejelentésükkel másokat is megmenthetnek áldozattá válástól – emelték ki.

Az MNB ügyfélszolgálata, a vidéki Pénzügyi Navigátor tanácsadó iroda honlapja, illetve a www.kiberpajzs.hu weblap minden tájékoztatást megad az érdeklődőknek a kibercsalások típusairól, jellemzőiről, az új csalási mintázatokról, illetve a védekezési lehetőségekről – ismertették a közleményben.

Forrás: szerkesztett mti.hu hír
Kiemelt kép: illusztráció

MEGOSZTÁS
Írta: vira