Igazi nyárbúcsúztató autocross versenyt láthattak a Kecel Ringre kilátogatók az elmúlt vasárnap. Aki tudott és szeretett volna részt venni a IV. Pintér Kupán ott volt, hiszen nem tudhatjuk, hogy mit hoz az ősz és lesz-e következő forduló. Így több mint nyolcvan nevezés érkezett erre a napra.
Az elmúlt versenyen figyelmetlenségből történt egy mondhatjuk amatőr hiba. Rárajtoltattunk egy még folyamatban lévő mentésre, ezért a mai versenynaptól már minden bírói posztról visszajelzést kérünk, hogy szabad-e a pálya és csak az egyöntetű szabad jelzés után indulhat a rajt. Fejlesztettük a pályakarbantartási technikát és a rendezőség egyen pólóba bújt a könnyebb megkülönböztethetőség miatt. Szeretném ismételten felhívni mindenkinek a figyelmét arra, hogy a versenypályára vezető útszakaszon a pálya mellett a verseny alatt tilos megállni, erre kijelölt parkolók vannak kialakítva
– tudtuk meg Tukacs Tamás elnöktől.
A Lada szeretetébe született bele Vincze Krisztián, akinek szülei Lada kereskedéssel is foglalkoztak. Egyértelmű volt, hogy Ladába ül, és azzal versenyez. 2012-ben kezdett versenyezni, és 2016-ban Zsákai Zoltán barátjával összefogva építettek egy Ladát, azóta versenyzik az autocrossban.
Az eredményeimet nézve igencsak döcögősen kezdtem, mindig kiestem. A tavalyi évben jöttek a jó eredmények először, akkor már év végén Lada kategóriában – Lada 1600 köbcentiig – bajnok lettem. Az idei évem küzdelmes, mert kis motort csináltam, 1300 köbcentist. A Kis kategóriában küzdök az első kerekesekkel, ugyanis két kategóriában is versenyzem, a Kis és a Lada kategóriában is.
Az eredményekre tekintve a bajnokságban jelenleg mind a kettőt vezetem. A mai napon van némi műszaki akadály a kocsival, ami hátráltat, ezért mindkét osztályban vegyesen alakultak idáig a futamok, voltam első és harmadik is, és egyszer kiestem. Ezek az eredmények a bajnoki pontokat hozzák, a napi eredmény a döntőben dől el. Ha ott kiesel, akkor utolsó vagy. Sajnos sokszor volt már ilyen.
Az autóm a legutóbbi versenyen összetört, de orvosoltuk a bajokat és itt vagyunk. Amit elmondhatok róla, hogy van benne egy 1326 köbcentis motor dupla karburátorokkal, amit én építettem. Direkt a Kecel Ringre kialakított tolókerekes váltó került bele a hozzá való difivel
– mesélte a nap folyamán Vincze Krisztián.
Krisztián ezúton is szeretné megragadni az alkalmat és megköszönni mindenkinek, aki egy kicsit is segített és segíti, mert nélkülük ez nem menne.
Kovács Gyula
Fotógaléria: