Sok induló vállalkozás számára elsőre egyszerű megoldásnak tűnik, ha a cég székhelye megegyezik a tulajdonos lakcímével. Rövid távon kényelmes, adminisztratív szempontból gyorsan intézhető, azonban a későbbiekben számos kellemetlenséget és kockázatot okozhat. Érdemes átgondolni, mit jelent valójában, ha a cég hivatalos címe a magánlakásra kerül, és miért lehet célszerű székhelyszolgáltatást igénybe venni.

A lakcímen történő cégbejegyzés első számú problémája a folyamatos jelenléti kötelezettség. A hivatalos küldemények átvétele nem maradhat el, különben a vállalkozás mulasztásnak minősülhet. Ha valaki gyakran utazik, rendszertelenül tartózkodik otthon, vagy egyszerűen nem szeretne minden nap a postásra figyelni, ez a megoldás gyorsan terhet jelenthet. A határidős levelek elmulasztása pedig jogkövetkezményekkel járhat.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Logosz Cégcsoport (@logoszcegcsoport) által megosztott bejegyzés

További nehézség, hogy a cégadatok nyilvánosak. Ha a lakcím egyben a cég hivatalos címe, az interneten kereshetővé válik. Ez a magánszféra határainak elmosódásához vezethet, amit sok vállalkozó csak utólag tapasztal meg. A magánélet és a cég működése így könnyen összemosódik, ami egy idő után kényelmetlenné válhat.

A hatósági ellenőrzések szintén bármikor megjelenhetnek a székhelyen. Ha ez a lakás, akkor a magánélet közvetlenül érintetté válik. Egy külső helyszín igénybevétele ezzel szemben elkülöníti a vállalkozást a családi környezettől, és kiszámíthatóbb kereteket biztosít.

A társasházi szabályzatok is tartalmazhatnak korlátozásokat az üzleti tevékenységek vagy a cégbejegyzés kapcsán. Ha a közös képviselő tiltakozik, az hosszú egyeztetést jelenthet, és akár jogi helyzetet is teremthet. Sok társasház ódzkodik attól, hogy a lakásokban bejelentett cégek jelenjenek meg, testületi döntéseket kérhetnek, és ez felesleges konfliktusokhoz vezethet.

Mindezek miatt egyre több vállalkozó választ külső helyszínt. A székhelyszolgáltatás lényege, hogy a cég hivatalos ügyei egy erre kijelölt irodában intéződnek, ahol biztosított az átvétel, a dokumentumok kezelése és a hatósági jelenlét. A szolgáltatás könnyen elérhető, a működés nem igényel személyes jelenlétet, és a lakcímet is távol tartja minden üzleti folyamattól.

A döntést érdemes már a cégalapítás előtt megfontolni, de meglévő cégek esetében sem késő váltani. A székhely elkülönítése nemcsak adminisztratív előnyt hoz, hanem rendezettebb működést is biztosít, egyértelmű határokkal a magánélet és a vállalkozás között.

G.D.

MEGOSZTÁS
Írta: vira