Dr. Kokrehel Hajnalka élményei a távoli országban

-Hirdetés-

A doktornőt mindenki ismeri. Ha nem máshonnan, hát a kiskőrösi ügyeletről, ahol bölcs mosolyával néha a lelkeket is rendbe teszi. Ő Dr. Kokrehel Hajnalka, aki háziorvosként és kollégaként is a nyugalom megtestesítője. Talán amiatt is, hogy India szerelmese, ami a kultúra és a táplálkozás minősége mellett egyfajta filozófiát is sugall. Így mesél útjairól:

Három éve voltam először Indiában és beleszerettem. Akkor az ország középső részén, Delhi, Jajpur, Agra és a Himalája lábánál fekvő Rhisikeshben töltöttük 15 napot. Ez az út a templomokkal való ismerkedés jegyében telt, hisz az indiaiak életébe beletartozik az erős istenhit és a napi többszöri templomlátogatás. Több, mint 300 millió féle istent ismernek, közülük a főisteneknek gyönyörű templomokat állítottak.

India az ellentétek és végletek országa: színek, hangok és ízek kavalkádja jellemzi. Az autóútjaikon tehenek, elefántok és tevék is „közlekednek”, örök dudálás és hangzavar van.

Az utazás előtörténete az, hogy mindig izgatott az ősi, több mint 5000 éves, változatlan formában gyakorolt ajurvéda, azaz szó szerinti fordításban: az élet tudománya. A gyógyítás holisztikus megközelítése, testi-lelki és spirituális egyensúlyra törekvés, erők harmonizálására, mellyel megőrzik a fiatalságot, egészséget és a szépséget. Sokszor nézegettem Indiába csalogató utak reklámját, de mindig túl drágának találtam.Annak idején egy torockói panzióban dolgozó hölgy (a sok bócsai által ismert Szabó Marika) hívott az útra, és mivel egy jógaoktató, az ő főnöke szervezte, mégpedig sokkal kedvezőbb áron, mint az utazási irodák, ezért igent mondtam. Nagyon készültem, hogy élőben látom az ajurvédikus gyógyítást, mert számomra is fontos elv, hogy csak természetes anyagokat használnak a gyógyításra, megelőzésre, teljes életmódot írnak elő táplálkozásra, mozgásra, meditációra. Van mit tanulnunk tőlük, hisz nem kevés a 100-120 éves, egészségét megőrzött emberek száma. Aztán két éve Dél Indiában jártunk és Kerala az ajurvéda őshazája, így programunkból nem maradhatott ki a „füveskert” farm meglátogatása sem.

Kerala a fűszerek és tea hazája, amely India 2. legnagyobb export terméke: jó volt megcsodálni a vaníliát,a  borsot, a kardamont és a szerecsendiót a saját termőhelyén.

Több magyarral is találkoztunk. Megismertünk egy olyan 70 éves magyar nyugdíjast, aki a téli hónapot kint töltött Indiában. Saját elmondása szerint az itthoni fűtésszámla árán jól megél ott. Már 10. éve teszi ezt és testalkatán, valamint erőnlétén meglátszott az indiai élet jótékony hatása.

Aztán egy spontán szerveződött 12 személyes csapattal voltam kinn, gyakorlatilag senki nem ismerte a másikat. Egy évre rá pedig ebből a magból 6-an voltunk „visszaesők”, és még két hölgy csatlakozott hozzánk Bócsáról és Kiskőrösről. Mindenki pozitív beállítottságú volt, nyitott a szépre és az újra. Nem estünk kétségbe a piszok, a szemét és az India adta meglepetésektől sem. Rugalmas, nagy teherbírású emberekkel érdemes útra kelni! Felejthetetlen élmény, ami semmi eddigi ismeretünkhöz nem hasonlítható.

Én személy szerint imádom a fűszeres indiai ételeket, és már természetes volt a vegetáriánus étrend, nem hiányzott a hús és zsíros ételek. A sokféle zöldségféle és gyümölcs közül kóstoltunk piros banánt, zamatos, édes ananászokat, de például a papaja és a görögdinnye mindennapos étrendünket képezte. Minden ételt frissen készítenek, ezért elég sokat kell várni az éttermekben.Goa fehér homokos strandjai a tehenekkel szintén egyedi élmény. Az óceán 30 fokos meleg, fehér habjai szintén jót tesznek testnek, léleknek egyaránt. Kipróbáltuk a helyi vonatozást: két éjszaka hálókocsis vonatokon utaztunk. Ez volt a repülő után a leggyorsabb közlekedési eszköz.

Imádom Indiát, úgy érzem még van feladatom ott!!