– 4000 kiló gyümölcsöt kóstoltatott az Agrármarketing Centrum
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is útjára indította „Nyár, dinnye, szeletem” elnevezésű dinnye fogyasztásösztönző kampányát az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az Agrárminisztérium támogatásával. A promóció során az Agrármarketing Centrum munkatársai 2018. július 17-én a fonyódligeti, július 18-án pedig a zánkai Erzsébet-táborban kínáltak friss sárga- és görögdinnyét az ott nyaraló gyerekeknek.
A mézédes hazai dinnye a nyár egyik slágere. Idén a sok napsütésnek köszönhetően különlegesen jó minőségű termést arattak a gazdák, a szezon is már korábban, június végén elkezdődött. A sárga- és görögdinnye többek között A, C, B6 és E-vitamint, illetve vasat és foszfort tartalmaz, víztartalma pedig kiválóan hidratál, ami a fejlődő szervezet számára kimondottan előnyös.
Az Erzsébet-táborokban nyaraló gyermekek minden évben nagy örömmel fogadják a friss dinnyét, hiszen ez a gyümölcs az egyik kedvencük. Az Agrármarketing Centrum Fonyódligeten 1500, Zánkán pedig 2500 kg sárga- és görögdinnyét osztott szét, ami remek frissítőnek és hűsítőnek bizonyult a nyári melegben, ráadásul rendkívül egészséges is.
Az AMC fontosnak tartja a fiatalabbakkal megismertetni a friss, helyi termékek fogyasztásának fontosságát, hogy aztán később felnőttként, tudatos vásárlóként válasszanak. A kampányról Végváriné Henter Lilla, az AMC szóvivője elmondta: „A munkánk legszebb része, egyben a leghitelesebb visszajelzés a gyerekek felhőtlen öröme és hálája. Volt, aki életében először most evett dinnyét, más azt mondta, hogy ilyen finomat még soha nem kóstolt korábban. Ezekért a mondatokért is tartjuk fontosnak, hogy már négy éve folyamatosan jelen legyünk az Erzsébet-táborokban is a kampány alatt.”
A kóstoltatásnak minden évben helyet ad a zánkai és a fonyódligeti Erzsébet-tábor. A táborokat szervező és lebonyolító Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány főtitkára, Hornyák Tibor elmondta: „Az Erzsébet-táborok nem csak a gyermekek élménydús és biztonságos kikapcsolódását és a megfelelő minőségű és mennyiségű étkezéseket biztosítják. A szervező Erzsébet Alapítvány az ételallergiával küzdő, például lisztérzékeny és cukorbeteg gyermekek étrendjére is külön odafigyel. Már a táborokba történő jelentkezés pillanatában elkezdődik a speciális igények felmérése és az egészséges étkezés is kiemelt szerepet kap. Éppen ezért a zánkai és fonyódligeti Erzsébet-táborokban nyaraló gyerekek számára 11 héten át, hetente összesen 2600 kg friss gyümölcsöt biztosítunk, és örömmel adunk teret olyan kezdeményezéseknek, amelyek az egészséges életmódra és a rendszeres gyümölcsfogyasztás fontosságára hívják fel a figyelmet.”
Az Erzsébet-táborokon kívül a nyár folyamán számos belföldi rendezvényen (VOLT Fesztivál, Belvárosi Foci Mozi) kóstoltatott dinnyét az AMC a közös kampány keretében. A kampány elsődleges célja, hogy minél többen keressék és fogyasszák a kiváló minőségű hazai dinnyét. Jelenleg évente fejenként 13-15 kg-ot fogyasztanak Magyarországon ebből a nyári gyümölcsből.
Budapest, 2018. július 19.
Agrármarketing Centrum