AHOL ÉNEKELNI MINDENKI TUD!

-Hirdetés-

Április 2-án ebéd utánra várták a vendégeket Soltvadkerten a Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola dísztermébe az EFOP-3.3.7-17-2017-00041 pályázat „Zene újszerű szerepe a mindennapi képességfejlesztésben” keretein belül megrendezésre kerülő konferencia eseményeire. Az előadás végén került sor a „Gyermekrajz és kerámia alkotások népdalokra” című kiállítás megnyitójára és a díjátadása.

Mitől vesztik el az iskola megkezdésével a gyerekek az óvodában megszerzett ismereteiket? Miért kopott ki a szemléltetés a használt tanítási módok közül? Miért nem kerül hangszer vagy kőzet a gyerekek kezébe, hogy értsék a mechanikát és a működést? – ezekre, és hasonló kérdésekre keresi a választ és a kiutat a soltvadkerti Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola.

Udvarhelyi Attila, a soltvadkerti Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója

Nagy találkozás volt az, amikor Katona Klári művésznő bekopogtatott az iskolánkba azzal a gondolattal, indítsunk el egy módszertani fejlesztést a pedagógusokkal összefogásban.Udvarhelyi Attila, az iskola igazgatójaként beszélt arról a nyilvánosságnak, milyen módszertani fejlesztő munka zajlik náluk egy két éven keresztül tartó Széchenyi 2020 program keretében megvalósuló projekt folyamán (EFOP 3.3.7 – 17-2017-00041).

A zene szerepe méltánytalanul nincs említve még akkor sem, amikor kommunikációról beszélünk. A program ezzel szemben a zenét használja legfőbb eszközként a mindennapi képességfejlesztésben. A pályázati keretek között megvalósítandó legfőbb cél pedig, hogy olyan módszertant dolgozzanak ki a pedagógusok, amelynek segítségével a megfelelési kényszeren túl a gyerekek eljutnak az örömig a tanulási folyamatban. A projekt 50 pedagógus, és közel 400 gyermek bevonásával zajlik, melyhez a szülők együttműködő támogatása természetesen nélkülözhetetlen.

Bajnai Zsolt előadása, ahol Katona Klári művésznővel beszélgetett

A szakmai munka mellett meg kell említeni, hogy a pályázati forrásnak köszönhetően több mint 10 millió forint értékben (a teljes támogatási összeg 74 592 267 Ft) szerzett be hangszereket az iskola, mely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a módszertant a mindennapi gyakorlatba ültessék át a projektidőszakot követően. Ennek értéke azonban elhalványul amellett a szellemi tőke mellett, melyet rendezvényeken, képzéseken, és szakmai műhelymunkákon keresztül nyújtanak a pedagógusoknak és gyerekeknek. A programot külső szakértőként Katona Klári támogatja Dr. Fodor Katalin szakmai vezetésével együttműködve.

-K.Gy.-

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (56 db kép)
MEGOSZTÁS