Az utóbbi napok szeles időjárása miatt tegnap reggel Ökördin megdőlt egy telefonoszlop, mely veszélyes volt a gyalogos közlekedőkre nézve, de komoly kárt okozhatott volna a házak tűzfalában is, hiszen az erősen odarögzített vezeték tartotta csak a kidőlt oszlopot – nyilatkozta hírportálunknak Gmoser András, önkormányzati képviselő.  

Gmoser András

Köszönöm Krizsán Zoltánnak, és Szenti Ilonának a gyors intézkedésüket és segítségüket, hogy értesítették a hatóságokat, illetőleg az oszlop ideiglenes kitámasztásos és spaniferes rögzítésében is közreműködtek.

-Hirdetés-

Az ügyben, engem mint képviselőt kértek meg, hogy értesítsem a telefontársaságot, mert nem tudták kihez tartozik. A tűzoltók is tanácstalanul álltak az elkorhadt, kikötözött oszlop mellett, hogy most kivágják, kidöntsék és lefektessék, vagy várjanak még, hátha sikerül értesíteni a szolgáltatót.

Gondoltam magamban, mi sem egyszerűbb…
…másfél órás telefonálgatás után sikerült elérni az illetékeseket. Helyi tűzoltóság embere, 112-es segélyhívó, megyei katasztrófavédelem, helyi önkormányzat, ismét 112-es segélyhívó. Senki nem tudta kihez tartozik az oszlop, vagy nem volt közvetlen elérhetőségük a Telekomhoz. A segélyhívónál a régi 1430-as számot javasolták.(!)

Ezek után már csak a Telekomot próbáltam. 1414 a jó ügyfélszolgálatos szám!

Nagyon nehéz volt elérni őket a rengeteg bejelentés okozta túlterhelés miatt. Sokáig az automatával beszélget az ember. Beszédfelismerő rendszer, mely bizonyos előre betáplált szavak alapján próbálná továbbirányítani az ügyfelet. Mondhattam én hogy “veszély” “dől az oszlop”, stb… Mindenáron azt magyarázta vissza hogy jól értelmezi, hogy magán jellegű ügyben intézkedek? Mondom az automatának: “Nem!” Erre elnézést kért. 
Na ezek után felsorolt öt féle lehetőséget, hogy válasszak. Először az “egyéb” lehetőséget választottam, mely szétkapcsolt egy idő után. Újra! Megint végighallgatni… Na most a “hiba bejelentést” választottam. Itt vártam 10 percet mire felvették. Elmondtam mi a gond: kivágják a tűzoltók az oszlopot, vagy kijönnek? Nem tudja, de kapcsolja a műszakis kollégát… 20 perc várakozás… Felvette!
Innen már sínen volt az ügy! 

Csak annyi lenne a kérdésem: miért nincs a katasztrófavédelemnél, vagy a 112-es segélyhívónál egy közvetlen Telekomos szám, melyet veszély esetén – ha nem is mi, de legalább ők – fel tudnának hívni?

Lényeg, hogy ma reggel ki lett cserélve az oszlop! Köszönjük a Telekom munkatársainak, az ügyben eljáró hatóságoknak és a kiskőrösi tűzoltóknak a gyors segítséget! 

Kutyifa Icu 
Kiemelt kép: illusztráció 

MEGOSZTÁS