A vállalkozó, aki átgondoltan és hatékonyan akarja felhasználni a hirdetési pénzügyi keretét, már nem is hirdet nyomtatott újságokban, hanem internetes médiatermékeket választ.

-Hirdetés-

Amikor 2016 tavaszán cégünk vezetése úgy döntött, hogy létrehozza a Kiskőrösi Járás első hírportálját, a vira.hu-t már akkor látható volt, hogy az egyre gyorsuló információáramlással a hagyományos nyomdai úton gyártott újságok, médiatermékek nem vehetik fel a versenyt.

A híreket, aktuális információkat kereső emberek nem vesznek már újságokat a trafikokban, nem a postaládákba bedobált hírlapoktól várják, hogy informálják őket.

Az internet előtti régi, a mainál lényegesen lassabban pörgő világban nagy jelentősége volt a hagyományos, nyomdában gyártott újságoknak, amelyeket a hirdetők által gazdaságosan is fenn lehetett tartani. Az emberek azonban ma már az interneten keresik a híreket, ezért a sikeres vállalatok is hirdetési pénzügyi keretük nagy részét már internetes médiaszolgáltatóknál költik el.

Az interneten megtalálható számtalan oldalon, sokféle információval találkozik az ember. A sajnálatosan igen sok álhíroldal mellett, egyre több található azokból a hírportálokból, ahol hiteles információkat találhat az olvasó. A mai veszélyhelyzet idején is érdemes megfigyelni, hogy egy-egy nagyobb horderejű miniszterelnöki bejelentéskor gyakorlatilag lefagy az internet, platformoktól függetlenül, mivel esetenként sok százezres látogatószám alakul ki percek alatt egyes internetes tartalmak irányába. A vira.hu nézettsége a múlt pénteki miniszterelnöki bejelentést követően például órák alatt több tízezerre ugrott.

Akkor és most – a régi és az új világ egy közös fotón

A maihoz hasonló válságos időkben rendkívüli jelentősége van annak, hogy a fontos információk a lehető legrövidebb idő alatt eljussanak az emberekhez. Erre az online média képes, a nyomtatott nem.

A nyomtatott újságoknál mire kijön a nyomdából a következő lapszám, már elavult hírek tucatjai jutnak csak el az olvasókhoz, ezért azok már az online portálokon keresik a híreket, az online portálok viszont azonnal percről-percre közvetíthetik az eseményeket.

Az internetes (online) média jelentősége abban áll, hogy az óráról-órára alakuló bejelentések, közlemények perceken belül szabadon hozzáférhetően eljutnak valamennyi internet felhasználóhoz, azaz gyakorlatilag ma már szinte minden lakoshoz a legkisebbektől, az idősekig egyaránt.

Ma már a mobiltelefont használók elsöprő többsége internet használatára alkalmas okostelefonokat használ. Érdemes végignézni az embereket, tömegközlekedési eszközökön utazás közben, vásárláskor sorban álláskor, hivatali ügyintézésre várakozva, vagy ami talán negatív példa, hogy sok esetben, társaságban is az okostelefonjukon keresik a legérdekesebb híreket az interneten, asztaltársaságukkal való beszélgetés helyett.

A megváltozott világ szépen lassan beszivárog mindenki hétköznapjaiba, így a térség vállalkozásai is idővel megértik, hogy a hatékony hirdetéseket csak az internetes médiaszolgáltatók tudnak biztosítani, minden más majdhogynem kidobott pénz, ami a következő hónapok várhatóan válságos gazdasági helyzetében egyáltalán nem lesz figyelmen kívül hagyható.