Az idei év szeptemberétől Kiskőrösön a két általános iskolában hat 1. osztály indul. A Bem és a Petőfi iskolában is 3-3 1. osztály lesz a következő tanévtől. Riportsorozatunkban a leendő 1. osztályos tanító néniket mutatjuk be. A KEVI Petőfi Sándor Általános Iskolájában az 1. A osztályosainak Horváth Borbála lesz az osztályfőnöke.

Milyen szakmai háttérrel kezdi el a munkát majd az 1. osztályosoknál?

-Hirdetés-

Pedagógusi pályámat 1985. augusztus 16-án Kiskőrösön, a Petőfi Sándor Általános Iskolában kezdtem. Általános iskolai tanítói diplomámat Baján az Eötvös József Tanítóképző Főiskolán szereztem technika szakkollégiumi képesítéssel. Tanítottam, s mellette Szegeden a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán elvégeztem a technika szakot. A későbbiekben az Eszterházy Károly Főiskola pedagógus továbbképzés keretein belül oktatás informatikusként végeztem. 2006-ban a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen közoktatási vezető és pedagógus szakvizsga szakirányú szakképzettséget szereztem.

Honnan indult a pedagógusi pályafutása?

1985. augusztus 16-tól tanítok a jelenlegi munkahelyemen. Jelentős változás volt az iskola és én életemben is szintén, hogy 2012-ben evangélikus iskola lettünk. A kezdetektől osztályfőnöki feladatokat is ellátok, így még nagyobb szerepet kap munkámban a Csendes nap, az áhítatok, az ünnepi Istentiszteletek és az azokra való ráhangolódás, készülődés. Sok-sok éven keresztül a felső tagozaton 5-8. osztály tanulóinak tanítottam technikát és informatikát. 2008-tól 1-4. évfolyamon tanítok.

A tanítással kapcsolatban mi a hitvallása?

Pedagógusként és osztályfőnökként nagyon fontosnak tartom a szülőkkel való kapcsolattartást és jó osztályközösség kialakítását. A gyermek szeressen, szívesen jöjjön az iskolába, jól érezze magát, sokat mosolyogjon és szeresse az osztályát. Mindezt segítik iskolánk programjai is: Sport nap, Szüreti bál, Márton nap, Reformáció napja, Mikulás, Karácsony, Anyák napja… A kirándulások örök élményként maradnak meg mind a szülőkben, mind a gyerekekben. Minden osztályomra, tanítványomra szeretettel emlékszem, gondolok vissza. Amikor találkozunk, szívesen beszélünk, emlékezünk vissza régi emlékekre. Természetes, hogy tanítványaim közül lettek olyanok, akik kiemelkedtek egy-egy szakterületen, de „mindenkiből ember lett.” Az első osztályosoknál első lépésként azt tartom a legfontosabbnak, hogy megszerettessem velük az iskolába járást. A tanórákat sok játékkal, mozgással, pihentető gyakorlatokkal, dalokkal, versekkel és mondókákkal próbálom színessé varázsolni. Bízom benne, hogy szeretni fogják az új kihívásokat, előkerül a teljesítési és megfelelési vágy és kötelességtudóak lesznek. Érdeklődőek, fogékonyak és tanulékonyak lesznek az újra, csak úgy szívják magukba a tudást.

A koronavírus miatt kialakult helyzetet, hogyan éli meg?

Az első néhány nap nehézségei után sikerült alkalmazkodnom a megváltozott körülményekhez. Munkám során a KRÉTA digitális felületet használom. Osztályom most negyedikes, ezért a szülőkkel való szoros együttműködésre alapozok. Nagy köszönet illeti őket, mert nap, mint nap partnerek az otthoni tanulásban, abban, hogy a gyerekek sikeresen teljesítsenek. Példásan bizonyítanak: érdeklődőek, támogatóak és igyekeznek maximálisan megfelelni a feladatnak. Ez az időszak számos olyan képességüket fejleszti, mint a kreativitás, egymással való kooperáció, türelem, együttműködés. A szülők részéről a visszajelzések azt mutatják, hogy hiányzunk egymásnak, nekem is hiányoznak. Várják a gyerekek, hogy újra együtt lehessünk. Ez a mostani digitális oktatás nem nélkülözheti a bizalom elvét, amit a családokkal együtt gyakorolunk.

Filus Tibor

MEGOSZTÁS