Szerte a világban; vannak akik kötelező jelleggel, míg sokan önkéntes karanténban várják, hogy lecsengjen a koronavírus-járvány. Ezek a hetek, hónapok valószínűleg egészen új nézőpontba helyezik elképzeléseinket az életről. Aprócska falu lévén, -melynek lakossága már az 1000 főt sem éri el- nem oly szembetűnő a változás, mégis átalakultak a mindennapok az élet több területén itt is.
Elsődleges célunk a védekezés, hogy Kaskantyún senki se szenvedjen koronavírus betegségben. Egy igazán példaértékű összefogásnak köszönhetően, még a járvány kezdetén több tucat ingyenesen átvehető szájmaszk készült a lakosok részére, önkéntesek segítségével. Az önkormányzat felajánlotta segítségét a szájmaszkok lakosság részére történő eljuttatásában, így a polgármesteri hivatal nyitvatartási idejében a polgármesteri hivatal bejáratnál lehet személyesen átvenni a szájmaszkokat. Az időskorúak részére továbbra is folyamatosan működik a házi segítségnyújtás, és kérés/ bejelentés esetén minden helyi lakos számíthat segítségre (bevásárlás, gyógyszerkiváltás stb.). Településünkön továbbra sem állt meg az élet, csak némileg átalakult. Ami most talán a legfontosabb, hogy Kaskantyún továbbra is folyamatos az élelmiszer, valamint az orvosi, gyógyszertári ellátás. Mindemellett türelemre, figyelemre és kitartásra van most a legnagyobb szükség – nyilatkozta hírportálunknak Újházi Zsolt József, polgármester.
Az önkormányzat ebben a helyzetben fokozottan figyel a hiteles és széleskörű tájékoztatásra. Az aktuális információkat a falu folyamatosan bővülő honlapján, valamint közösségi oldalán követhetik a lakosok.
A nevelési, oktatási intézmények ügyeleti és online rendszerben működnek. Az óvoda és az önkormányzat mindazok rendelkezésére áll, akik nem tudják megoldani gyermekük elhelyezését. Az általános iskolás tanulók oktatása online rendszerben működik a hétköznapokban, míg a beiratkozás menetéről, szabályairól egyénileg értesítették a szülőket.
A közművelődési munka elsősorban a virtuális térbe helyeződött át, ezért az intézmény közösségi oldala továbbra is folyamatos információellátással szolgál.
A háziorvosi rendelés folyamatos, zavartalan. Az orvos-beteg kapcsolat javarészt telefonon zajlik, kizárólag sürgősségi esetekben személyes. A betegek tudomásul vették a helyzetet, fegyelmezettek. Hosszú szünet után márciusban újraindult a fogászati szakrendelés Páhi-Tabdi-Kaskantyú településeken, mely jelenleg időpont egyeztetés mellett zajlik Páhin. A védőnői szolgálat minimális személyes kontaktussal, elsősorban telefonos tanácsadás formájában valósul meg. A kötelező védőoltásokat megkapják a kicsik, de a státuszvizsgálatok adatait telefonon keresztül, a szülők közreműködésével egyezteti a védőnő.
A „Harmónia” Integrált Szociális Intézményt nagymértékben érinti a kialakult helyzet, ugyanis ellátottjaik egy része életkorukból, valamint egészségi állapotukból kifolyólag veszélyeztetett helyzetben van.
A településen két vegyesbolt működik, melyekben folyamatos a tisztító- fertőtlenítőszer, valamint az élelmiszerellátás. A helyi posta is szokásos nyitvatartás mellett üzemel, és a levelek, csomagok kézbesítése is zavartalan.
Kutyifa Icu
Fotógaléria: