A keceli II. János Pál Katolikus Általános Iskolában gyakran alkalmaznak a tanári munka során élménypedagógiai elemeket. Ennek részeként az 1945 utáni magyar irodalom témakörében, a Nobel-díjas Kertész Imre Sorstalanság című műve adta a lehetőséget, hogy a diákok tudását helytörténeti ismeretekkel bővítsék.

-Hirdetés-

„Mivel Kecelen is élt zsidóság, jó alkalomnak láttam, hogy kicsit megismerjék a helyi történelmet, helyi vonatkozásokat is a gyerekek. Ekkor említettem nekik a keceli temetőt, és mivel nem tudták, hogy hol van, felvettem a kapcsolatot Herczeg Attilával, aki a keceli zsidóság kutatója, a helyi Értéktári Bizottság alapító tagja, hogy a helyi zsidóság történetéről meséljen a gyerekeknek, és mutassa meg nekünk az értéktárban szereplő temetőt.

Attila felajánlotta, hogy Kecelről elszármazott zsidó ismerőseit is meghívja. Grisztel András, keceli származású zsidó pedagógus és felesége Erika, a zsidóság világtörténetéről és a magyarországi zsidóságról tartottak előadást. Attila pedig helyi adatokról, érdekességekről adott tájékoztatást.

A kijárási korlátozás idején a gyerekek interneten kutattak a helyi zsidóság története és emlékei után, elszármazott kecelieket kerestek, majd online óra keretében megbeszéltük, mit találtak. Megnézték a Sorstalanság és a Schindler listája című filmeket. Utóbbinak keceli vonatkozása is van. Erről is beszélgettünk.

Ezt követően – a korlátozások enyhítésével – kerülhetett sor a rendhagyó történelem órára. Egymás után két osztály látogatta meg a temetőt, a 8.a és a 7.a osztály. A hetedikesek történelemből a II. világháború eseményeinél és a holokausztnál tartanak. Mindkét osztály érdeklődve hallgatta az előadókat, majd kérdezhettek is tőlük”

-számolt be az eseményről Ridegné Szilágyi Bettina, a keceli II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvoda igazgatóhelyettese.

-E-

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (11 db kép)
MEGOSZTÁS