Írta: vira

A dél-magyarországi régióban legaktívabb – de országos franchise hálózattal együttműködő – építőanyag kereskedő Akker-Plus Kft. jól reagált a koronavírus hozta gazdasági helyzetre, áruházai polcain megjelentek a fertőtlenítőszerek és védőeszközök, a karantén miatti felújítási hullám és a cég gyors reagálása a kommunikációs és pénzügyi területeken pedig nemcsak, hogy ellensúlyozta az építőipari leállásokat, hanem több mint 20 százalékos forgalomnövekedést hozott – a gazdaságot egyébként megbénító – korona-válság idején.

Nyaralás helyett felújítás

-Hirdetés-

„Az emberek otthon maradtak, elkezdtek rendezkedni, átgondolni a lehetőségeiket és mivel akkor még úgy tűnt, hogy idén nyaralni nem fognak tudni menni, belevágtak olyan átalakításokba, felújításokba, amelyek normális esetben nem biztos, hogy megtörténtek volna. Egy áruházunkba egy nap átlagosan 150-160 vevő fordul meg, ebben az időszakban ez a szám felugrott 200-220-ra” – mondta el az elmúlt hónapok tapasztalatait Endrődi Ferenc Pál, az Akker-Plus Kft. ügyvezető-tulajdonosa.

Az építőanyag-kereskedelemmel foglalkozó cég 5 településen, 6 telephelyen működik 170 fő alkalmazotti létszámmal. Első barkácsáruházuk Kiskőrösön nyílt, ahol a csillártól kezdve a kerti eszközökön keresztül minden gépészet kapható, de ma már egy franchise rendszer részeként, a HufBau Csoport tagjaként működik.

„Ha szétbontom a vevői igényeket, akkor ezek az alapozásnál, betonozásnál kezdődnek és a kertépítéssel fejeződnek be. Nem véletlen, hogy 2018-ban vettünk egy betonüzemet is. Jó döntés volt, mára tisztán látszik, hogy jól vizsgázott. Fontos, hogy ha az építkezési folyamat alatt valamivel nem tudjuk kiszolgálni, akkor elveszítjük a vevőt” – indokolja az ügyvezető-tulajdonos, hogy miért bővítették ki az évek során az alapvető építő – és szigetelőanyagok körét nyílászáróktól kezdve a konyhai bútorkon és gépeken át kertépítési eszközökig, most legutóbb fertőtlenítőszerekkel, kesztyűvel és maszkkal megfejelve a kínálatot.

Az építőanyagnál mindegyik terméktípus értékesítése alaposan megugrott, de a festék, épületgépészeti és burkolóanyagok is kiemelkedően nőttek.

Ezek azok a termékek, amelyek a felújításhoz kellenek, amihez nem is kell kivitelező, házilag elvégezhető. Ehhez még behoztuk a vírus elleni védekezéshez kapcsolódó termékeket, fertőtlenítőszereket, maszkot, kesztyűt” – mondta Endrődi.

Bár az építőipar is megsínylette a koronavírus miatti gazdasági leállást, az akasztói székhelyű cégnél sikerült jól alkalmazkodni a változásokhoz. Ebben Endrődi szerint nagy szerepe volt a vevői diverzifikációnak: a kiskereskedelem és a nagykereskedelem mellett a projektpiacot is két részre bontották, mert mind a kettőben fontos szerepet játszik a szakkivitelező.

MEGOSZTÁS