Mentális egészségkör működik Kiskőrösön minden hónap első keddjén 15 órakor a Sorsok Háza szociális intézményben.
A témák kötődnek a mindennapi élethez, a mentális egészségkör mottója a „Sohasem késő!”. Ez arra ösztönzi az embereket, hogy kortól, élethelyzettől, egészségtől függetlenül bárki érdeklődhet.

„Sok embernél megjelenik, hogy tartanak attól, hogy eljöjjenek, mert a mentális szó, még nem annyira elfogadott. Fontos célja, hogy az adott témákról minél többen értesüljenek, a beszélgetések ismeretterjesztő jellegűek, könnyen érthetőek és hasznos információkat hordoznak. A program üzenete, hogy kapjunk olyan ismereteket, amikkel tudunk segíteni másoknak is”– tudtuk meg Korom István mentálhigiénés szakembertől.

Korom István mentálhigiénés szakember előadása közben
-Hirdetés-

A mentális egészségkör novemberi témája az alvás volt. A jelenlevők megtudhatták, hogy miért fontos a jó alvás, vagy mit tegyenek a pihentető alvás érdekében.

Átlagosan az ember 9 órát alszik, ez abból adódik, hogy csecsemőkorban akár 14-15 órát is alszunk idősebb korban viszont már elegendő kevesebb is. Ez alapján egy hét alatt 63 óra, ami megfelel két és fél napnak. Akkor ez egy hónap alatt 270 óra, azaz egy hónap alatt 11,5 napot alszunk. Ez egy évben 137 napot tesz ki, tehát 65 éves korunkig 287 hónapot, azaz 24 évet alszunk. Ezért nem mindegy milyen minőségben töltjük el alvásidőnket.

Az alvásigényünk életkor szerint változik, az alvásigénynek megfelelően az embereket két csoportba osztjuk, a pacsirta és a bagoly típusú emberekre,ezért nem árt,ha családon belül hasonló típusba tartoznak a párok,vagy megtanulnak alkalmazkodni a másikhoz,mert e nélkül komoly konfliktusforrás lehet.

Mindenki feltehette az alvással kapcsolatos kérdéseit

Az alvás alaptevékenységünk, ami úgy működik, ha az érzékszerveinkre és az izomrendszerünkre nem lennének külső és belső ingerek, akkor gyakorlatilag mindig aludnánk. Azért ébredünk fel, mert ingerhatások érnek minket.

Az alvás szerepe a regenerálódás, a növekedést serkentő hormonok felszabadulása, a gyógyítás, méregtelenítés, nyugtató hatása is van. Ebből következik, hogy az alváshiány milyen komoly problémákat okozhat szervezetünk működésében. Hogy aludni kell, azzal mindenki tisztában van, hiszen az alvásmegvonás nagyon gyorsan érezteti a hatását. Az alváshiány csökkenti a koncentráció és tanulási képességet, megzavarja az anyagcsere-folyamatokat. Tehát a megfelelő alvásnak nemcsak az agy működésében, hanem az egész szervezet normál működésében alapvető szerepe van.