A Kiskőrösi Bem József Általános Iskola – a járványügyi helyzet nehezítése ellenére is – sikerrel zárja a tanévet, ami a tehetséggondozással kapcsolatos pályázati tevékenységeket illeti. A naptári év végén zárul a „Csodálatos világunk” című, NTP-MTTD-19-0112 számú pályázat, melyet az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által a Nemzeti Tehetség Program hirdetett meg és amelyen az iskola 1 millió forintot nyert.

-Hirdetés-

A 2020 januárjában induló programsorozatot – mint annyi mindent ebben az évben – a járványügyi helyzet miatt egy időre szüneteltetni kényszerültek, ezért néhány esemény ősszel valósult meg.

Célok és foglalkozások

Alapvető célkitűzései egyrészt az ornitológia témakörében való elmélyülést szolgálták. A gyerekek madártani ismeretei gyarapodtak a program során. Többek között madárodúkat készítettek, felfedezték az állatok életciklusait, madárgyűrűzésen vettek részt.

madárgyűrűzés

A pályázat másik részét a matematikai műhely foglalkozások képezték. Itt a logikai gondolkodás, a térlátás, az együttműködés volt fókuszban. Ennek keretében ismerkedtek meg a Tangram logikai játékkal is.

Tangram logikai játék

Az osztálytermi foglalkozások során Szűcs László előadását hallgatták meg a gyerekek, aki az iskola korábbi fizikatanáraként látogatott el újra az intézménybe és mutatta be híres személyek tudományos munkásságát.

híres személyek tudományos munkásságának bemutató előadása

A projekt vezetője Litauszki Pál Gáborné volt, a közreműködő pedagógusok pedig Madarász Boglárka és Lasztovicza László.

A résztvevő gyerekek – 24 fő az idei 8. b osztályból – az elmúlt években természettudományos szakkörre jártak. Tulajdonképpen ennek folytatásaként valósult meg a pályázat.

Kültéri helyszínek

Az osztálytermi helyszíneken kívül is voltak programok, ahol a diákok és a pedagógusok több napon keresztül rengeteget mozogtak és játszottak külső terepen. A Gemenci erdőben kisvasúton utaztak, szarvassal és vaddisznó családdal találkoztak. Ezeken a helyszíneken a vidám és érdekes tevékenységek során szinte észrevétlen sajátították el a tudásanyagot. A személyiségfejlesztés, a közösségélmény és a tevékenységközpontú tanulás komplex módon volt jelen a teljes projektidőszak alatt.

szabadtéri játék

Mindig nagy érték, ha egy fiatal többet akar tenni és tudni, mint ami kötelező. Egy ilyen projektben a tudásnál sokkal többet nyer diák és pedagógus egyaránt. Természetesen tehetséggondozás egy részről, de ugyanakkor egy ökológiai és társadalmi szempontból „jól nevelt”, felelős nemzedék születése is. Több, mint az iskola. Ez az élet. Ami a pályázat címében foglaltnak megfelelően csodálatos.

A képeket a projektben résztvevő pedagógusok készítették.

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (36 db kép)