A középiskolák lassan három hónapja szervezik az oktatást digitális formában, melyek videóchaten, kiscsoportos konzultációkon, különböző projektmunkákkal, gyakorlófeladatokkal próbálják felkészíteni végzőseiket az érettségire.

Szentgyörgyiné Szlovák Mária, a Kiskőrösi Petőfi Sándor Evangélikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Technikum igazgatónője megkeresésünkre elmondta, hogy második hete tartanak az iskolavezetés által koordinált konzultációs napot, amikor is kiscsoportokban készítik fel a diákokat a májusi érettségire, azonban a végzősök óráinak jelentős részét továbbra is online tartják meg.

A KEVI-ben közel 90 végzős érettségizik tavasszal. Néhányukat arról kérdeztük, hogyan készülnek rá, az idei rendkívüli tanév után. Továbbá azt is elmesélték hírportálunknak, mely felsőoktatási intézményekbe jelentkeztek. 

-Hirdetés-

 

Jenei Réka

Jenei Réka (12.D): Nagyon nehezen indult ez az egész. Nehéz volt visszarázódni a suliba. Ősszel az iskolában kezdtük a tanévet, aztán újra otthon találtuk magunkat. A digitális oktatásnak megvannak az előnyei is, minthogy bejárósként nem kellett ingáznom nap mint nap, így akkor tanulhattam, amikor nekem jó volt, viszont nagyon hiányoztak a többiek. Maga az „iskolaérzés” is, amikor bent tanulunk és úgy adják át személyesen az anyagot nekünk tanáraink. Ez hiányzik, ugyanakkor sok segítséget kapunk az iskolától. Tanáraink is mindenben segítenek, amiben csak tudnak. Sokat jelent, hogy heti egy alkalommal újra bejöhetünk az iskolába, ahol matematikából, magyarból és történelemből együtt is készülünk az érettségire. Nyáron felsőfokú nyelvvizsgát szereztem angol nyelvből, míg ősszel előrehozott emelt érettségit tettem. A másik tárgyam a történelem emelt lesz, míg középszinten a német. Pesten és Szegeden jelöltem meg a gazdálkodás és menedzsment szakot.

Péli Katalin

Péli Katalin (12.D): Nehéz volt úgy, hogy suliba jártunk egy darabig, majd újra online kellett folytatnunk tanulmányainkat. Mivel tázlári vagyok, így nagy könnyebbséget jelent nekem, hogy nem kell utazással töltenem az időmet, ugyanakkor nagyon hiányoznak az osztálytársaim. A tanáraink nagyon segítőkészek. Óráink a Google Meeten keresztül zajlanak, így sokkal könnyebb, mert kicsit olyan, mintha az iskolában tanulnánk. Nyáron megszereztem angol nyelvből a középszintű nyelvvizsgát, most ősszel pedig megcsináltam az előrehozott érettségit középszinten angolból. Biológiából megyek majd emelt szintre. Nagy könnyebbség az előrehozott érettségi, hiszen így jóval szellősebb az órarendünk és külön öröm, hogy egy tantárggyal kevesebbre kell készülnöm. A Szegedi Tudományegyetem pszichológia szakát jelöltem meg elsőként, míg második helyen a tanár szakot. A pályaválasztás kapcsán volt lehetőségünk online meet-es eseményeken részt vennünk, ahol az iskola egykori diákjai meséltek szakmájukról. Nagy segítség volt ez számomra.

Gubacsi Zsófi

Gubacsi Zsófi (12.A): Nagyon nagy önszorgalomra van szükség az online oktatásban. Otthon ülve sokkal több tényező vonhatja el a figyelmünket. Magunknak tanulunk, erre mindannyiunknak rá kellett jönnünk. Az egész osztályunkat jellemzi a céltudatosság, tehát ha valamit kitűzünk, akkor azért küzdünk. Tanárainktól nagyon sok segítséget kapunk, minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy segítsék a felkészülésünket. Biológiából fogok emelt szintű érettségit tenni, míg angolból előrehozott érettségit tettem és már rendelkezem egy angol középfokú nyelvvizsgával. Elég hamar körvonalazódott, hogy az egészségügyben szeretnék továbbtanulni, ezért a Semmelweis Egyetem gyógytornász szakát írtam be elsőként a jelentkezési lapra, de azért B opciónak a védőnőit is. Az egészségügy biztos volt számomra, mert a biológia nagyon érdekel, emellett már elvégeztem egy mazsorett oktatói képzést is, amit novemberben fejeztem be. Bízunk abban, hogy sikeres érettségit teszünk és minden úgy alakul, ahogy mi szerettük volna.

Kovács Enikő

Kovács Enikő (12.A): Kedvenc tantárgyaim a biológia, a kémia és az angol voltak, úgyhogy én is egészségügyi irányba gondolkodok. Az utolsó pillanatig hezitáltam, sokáig bizonytalan volt, hogy mivel szeretnék foglalkozni. Végül első helyen az általános orvosi kart jelöltem meg az SZTE-n, míg második helyen Pécset is megjelöltem, de Szegedre szeretnék menni. Ebből a célból előrehozott érettségit tettem angolból, míg rendelkezek egy felsőfokú nyelvvizsgával is. A digitális oktatás tekintetében ugyanazt tudnám elmondani, mint a Zsófi, hogy nehezebb volt így felkészülni, de szerencsére biztosítanak számunkra kiscsoportos foglalkozásokat és gyakorlóórákat is. Nagyon segítőkészek a tanáraink. Már elkezdtünk az érettségire is gyakorolni, ahol típusfeladatokat oldunk meg.

Tóth Richárd

Tóth Richárd (12.A): Amikor azt mondták szeptemberben, hogy vissza kell jönnünk, igazából örültem neki, mert matekból pl. nagyon jó, ha jelenléti oktatásban vagyunk. Aztán kiderült novemberben, hogy mégsem járhatunk be az iskolába, akkor annyiból könnyebb volt, hogy május környékén már megtapasztalhattuk, hogyan működik a “rendszer”. Mivel volt már némi gyakorlatom a digitális tanulásban, így tudtam hogyan osszam be az időmet. Ma már nem annyira élem meg negatívumként, így az utolsó két hónapban már inkább az érettségire készülünk, ismétlünk. Tehát nem igazán van szükség jelenléti oktatásra. Matekból gyakorlunk inkább többet, minden óránk meg van tartva minden nap. Jelenleg örülök annak, hogy nem kell bejárnunk minden nap, így több időm jut az emelt érettségire készülni, ha a készségtantárgyak nincsenek megtartva. A történelmet választottam emeltnek és angolból rendelkezem már egy előrehozott középszintű érettségivel. Nemzetközi gazdálkodásra szeretnék továbbmenni, amit angol nyelven fogok tanulni. A Corvinust jelöltem meg elsőnek, remélem, hogy fel is vesznek oda. Tavaly rész vettem az Educatio Expo-n, ahol a felsőoktatási intézmények tartanak kiállításokat. Ott találkoztam ezzel a szakkal, ami már akkor nagyon megtetszett. Azóta elég erős az elképzelésem ezzel kapcsolatban.

Somlyai Virág

Somlyai Virág (12.D): Elég nehéz szerintem mindannyiunknak, mert otthon nem olyan, mint az iskolában, mert nem lehetünk a barátainkkal, sőt a vírushelyzet miatt minden zárva van, ezért nem is nagyon tudunk találkozni. Tanulás szempontjából is nagyon sok hátránya van, de annyiból jó, hogyha lyukas óráim vannak, akkor tudok tanulni, haladni a tételeimmel. Ennyi előnye azért van, hogy sokkal könnyebb beosztani az időmet, mintha az iskolában lennék egész nap. Heti egy alkalommal csütörtökönként kisebb csoportokban ismételjük át a három fő érettségi tantárgyból tanultakat. Itt egyszerűbb a számonkérés a tételekből, míg matekból komplett érettségi sorokat íratnak velünk. Ez egy visszajelzés számunkra arról, hogy mennyire eredményesen működik a tanulás. Német nyelvből már rendelkezem előrehozott érettségivel, amit 2020 októberében csináltam, de szeretnék belőle szintemelőt tenni. A választott tantárgyam pedig a második nyelvem, az angol. Egy kicsit kihívás lesz számomra, hiszen még csak négy éve tanulom, de úgy érzem, hogy ezzel lesz a legtöbb hasznom, mert az idegen nyelvet bárhol elfogadják. A Budapesti Gazdasági Egyetemre jelentkeztem emberi erőforrások szakra, mert úgy gondolom, hogy ez egy sokkal emberközelibb munka, mint mondjuk egy pénzügyi szak. Nagyon szeretek az emberekkel foglalkozni, valamint a matematikát is nagyon szeretem, de oda elfogadják a középszintű érettségit is. Nehezen hoztam meg ezt a döntést, hiszen gimnazistaként nem nagy betekintésem van a munka világába. A szüleim segítettek a pályaválasztásban sokat, illetve a felvi.hu, ahol szakmai leírásokkal is találkoztam.

Oroszi István

Oroszi István (12.C): Mindenképpen kihívás volt számunkra ez a tanév. Abból a szempontból szerencsés volt, hogy már a 11.évfolyam végén is belekóstolhattunk a digitális munkarendbe. Szerencsére szeptemberben hagyományos oktatásban kezdhettük a tanévet, de novembertől újra visszatért a digitális tanrend. Véleményem szerinte rengeteg saját felelősségre van szükség, hogy az ember elsajátítsa az anyagot, mert nem állnak ott mellettünk a tanárok minden nap. Ugyanakkor az online felületeken is bíztatnak minket a tanáraink, de a személyes kontaktus hiánya azért mégiscsak megérződik. Itt a továbbtanulás előtt már saját, egyéni felelősségünk a tanulás. Mindenféleképpen nehezebb ilyen szempontból. Az iskolától egyébként minden segítséget megkapunk. A próba érettségik mindig meglepetésként érnek minket, de egyre jobban belejövünk ebbe is, illetve a digitális oktatás területén megpróbáljuk mi, azaz a diákok is segíteni egymást. A felkészítő órák lehetőségével az osztályból mindenki élni szokott. Nagy segítségnek tartjuk. Egy tantárgyból sem tettem előrehozott érettségit, viszont biológiából és matematikából emelt szintű érettségit fogok tenni. Elég sokat kell készülni rájuk, mert tanulós tantárgyak – főleg a biológia-, de szerintem teljesíthető még ebben az időszakban is. A Gödöllői Egyetemen jelentkeztem agrármérnök szakra, míg második helyen a mezőgazdasági, harmadik helyen pedig ugyanúgy az agrármérnök szakot jelöltem meg, csak más campuson. Könnyen hoztam meg ezt a döntést, mert már a nagy-, sőt a dédszüleim is ezzel foglalkoztak. Én pedig belenőttem ebbe, de nagyon tetszik ez a szakma. Nagyon érdekes, és sok új lehetőséget is látok a mezőgazdaság területén.

MEGOSZTÁS