A Kiskőrösi Rendőrkapitányság illetékességi területén 100 százalékkal nőtt a halálos közlekedési balesetek száma, melyhez nagymértékben hozzájárult a gyorshajtás.

Csizovszki László alezredes, rendőrkapitány kérdésünkre elmondta, hogy 2020-ban az előző évhez képest jóval kevesebb baleset következett be. Ez a számok nyelvén azt jelenti, hogy a tavalyi évben 84 sérüléses baleset történt az illetékességi területen, míg az előző évben ez a szám 113 volt. A rendőrség megítélése szerint ez a csökkenés elsősorban annak köszönhető, hogy a védelmi intézkedések hatására lecsökkent a forgalom.

Csizovszki László rendőrkapitány elmondta, hogy az okok között kiemelkedő a gyorshajtás és az elsőbbségi jog meg nem adása.
-Hirdetés-
Ebben a cikkben a téma tartalma miatt nem tartjuk etikusnak fizetett hirdetések megjelenítését, ezért a hozzátartozók érzéseit tiszteletben tartva nem jelenítünk meg hirdetéseket.

Azonban rendkívül rossz tendencia, hogy a kevesebb balesetszám ellenére több a halálos kimenetelű balesetek száma. 2019 évben 113 sérüléses esetből 3 alkalommal következett be halálos baleset, míg 2020-ban 84-ből 6 alkalommal történt szomorú kimenetelű eset.

„Nagyon sok ez a 6, de egyet is nagyon soknak érzek. Minden fórumon el szoktam mondani, hogy ha valaki elhunyt, az egy óriási családi és egyéni tragédia is. Mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy visszaszorítsuk a sérülések, balesetek bekövetkezését, és a lehető legalacsonyabb szinten tartsuk a halálos baleseteink számát” – tájékoztatott Csizovszki László.

A rendőrkapitány elmondta, hogy a bekövetkezési okok között kiemelkedő a gyorshajtás és az elsőbbségi jog meg nem adása. A rendőrség ezért 2020-ban egy új módszert kezdett el alkalmazni: nem rendészetű kialakítású gépjárműből hajtották végre a rendőrök az intézkedéseket.

Emellett az eddig már bevált módszereket is alkalmazták: fixen telepített sebességmérőkamerák alkalmazása, a mobil mérőeszközök alkalmazása vagy ide sorolható még a különböző akciók végrehajtása. Tapasztalhattuk, hogy a passzív biztonsági eszközök alkalmazásának ellenőrzését is rendszeresen végzik a rendőrök. „Mivel a passzív biztonsági eszközök alkalmazása egy sérüléses baleset bekövetkezése esetén jelentősen befolyásolja a sérülés súlyosságát, mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezek betartásra kerüljenek.”

Az akció fő célja, hogy kiszűrje a forgalomból az agresszív, másokat irritáló, a közlekedési szabályokat szándékosan megszegő autósokat. Forrás: kreszvaltozas.hu

Csizovszki László aláhúzta: ezen intézkedések alapvető célja, hogy a sérüléses balesetek számát a lehető legalacsonyabb szintre csökkentsék, továbbá a halálos balesetek számát a lehető legnagyobb mértékben visszaszorítsák.

MEGOSZTÁS