Az idei szezonban három kétnapos fesztivál jellegű futamot rendeztek a Kecel Ringen. Mindenkinek, a versenyzőknek és a szervezőknek is bevált ez a rendezési forma. Kötetlenebb időterv, nyugodtabb hangulat, volt idő szerelni az autókat a pilótáknak, ha esetleg probléma adódott. A szervezőknek az ügyintézésben se kellett kapkodni, és ha valami szombaton nem volt meg azt vasárnap pótolni tudták. Mind a három alkalommal szombat este bulit is szerveztek, de kizárólag csak éjfélig, mert vasárnap reggel indult újra a versengés.

 

-Hirdetés-

Tukacs Tamás így számolt be hírportálunknak a nyáron és az elmúlt hétvégén történtekről: 

„A szervezésben, mind magamnak, mind az összes segítségemnek nagyon komoly fáradság volt péntek délutántól fogadni a korai érkezőket, és vasárnap elbúcsúzni az utolsó vendégtől. Anyagilag is másfélszeres kiadást jelent a két nap, de a fesztivál hangulat, a családias légkör, a baráti beszélgetések és nekünk a tapasztalatgyűjtés mindezt feledteti velünk.

Így a nyár végi versenyünket már alapból nem terveztük két naposra a hidegebb éjszakák, az iskola és óvoda kezdete miatt. Szeretnénk spórolni is a kiadásokon, hiszen még az ősszel, vagy a tél elején, ha az időjárás is engedi, a lelátónk tetőszerkezetét rekonstruálni szeretnénk. Folyamatosan építgetjük, szépítgetjük a versenypályát, így az utóbbi hetekben a büfé és a tópart közé telepítettünk még egy villanyoszlopot két lámpával mivel az a sarok nagyon sötét volt éjszakánként. A lelátó elé a célegyenes másik oldalára két lámpát szereltünk fel a villanyoszlopra, készülve a legnagyobb nemzetközi versenyünkre.
Szeptemberben az autocross után azért még lesz kétnapos fesztivál. 10-12-én a 24 Hours Racing csapata tisztel meg minket egy nemzetközi versennyel. 10-én péntek este nyolc órától koncerttel és egy nagy bulival várjuk a közönséget. 11-én pedig délután kétórai kezdettel elrajtol a 24 órán keresztül táró autó verseny. A belépés mind a három nap ingyenes.
Szeptember 19-20-án Latyak Ring lesz a Kecel Ringből. Szombaton szinkron pályás verseny lesz látható, vasárnap az Országos Roncsderbi Bajnokság zárófutamát láthatják az érdeklődők.

Sikeresen zártuk a mai napot, sikerült minden futamot befejezni és a szerelő és a női futam is meg lett tartva. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, csak a női futam végére kezdett el esni. Pici csúszás lett azért a nap végén, de nem okozott gondot.” –  mesélte Tukacs Tamás.

Az augusztus 29-én vasárnap megrendezett egynapos autocross verseny közben kérdeztem Béres Dorinát.
Béres Dorina
Mesélnél a kezdetekről? Mikor kezdtél autót vezetni, és hogy kerültél az autocrossba?

– Ez még egészen kiskoromban kezdődött. Édesapukám versenyzett már akkor is, így ez az egész tőle jött. 9 éves koromban megígérte, hogy épít nekem egy terepgokartot, azzal 2,5 évig versenyeztem, majd csinált nekem egy autocrossos autót, amivel legelsőnek a keceli pályán mentem, sőt életemben először ezen a pályán is sikerült felborulnom az autóval. Majd utána lett egy autóm, amit roncsderbire építettünk, sajnos az egy szezon alatt teljesen tönkre ment. Aztán lett a mostani autóm, ami szintén roncsderbire lett építve, de autocross versenyeken is ugyanúgy indulok vele.

Milyen kategóriában, és mivel versenyzel? Sikereid?

– Most egy épített Honda HR-V-m van, 1.8-as, összkerék meghajtással. Ebben az évben a gyorsasági roncsderbi junior kategóriájában, és Kecelen a Pintér Kupa junior kategóriájában indulok. Jelenleg mindkét bajnokságban első helyen állok.

A kategóriában többen is vagytok csajok? A férfiak hogyan tolerálják, ha esetleg jobb vagy náluk?

– Eddig nem nagyon voltak rajtam kívül lányok, 1-2-vel versenyeztem eddig az évek során. De a pályán ez semmit sem jelent! Ha roncsderbiről van szó ugyanúgy ütköznek velem a fiúk, autocrossban pedig szintén nem jelent semmit az, hogy éppen lány vagy fiú ül a volán mögött. Az elején a fiúknak nem igazán tetszett, ha éppen jobb helyen végeztem, de mostanra már szerintem teljesen megszokott ez.

Milyen a Kecel Ringen versenyezni?

– Én igazából azt mondhatom, hogy a roncsderbiben nőttem fel, így nehéz volt átszokni ide az autocrossba – a szigorúbb szabályok miatt -, de mostanra már sokkal jobban szeretem az autocross versenyeket. A Kecel Ringet kimondottan szeretem, kezdem úgymond érezni a pályát, mivel idén elég sokszor indultam már itt. Nincsenek túl szűk kanyarok, ami számomra nagyon előnyös, mivel az autóm inkább nagy íven kanyarodik csak. Szerintem nagyon jól van kialakítva a pálya!

Merre jársz még versenyezni és milyen eredménnyel?

– A Gyorsasági Roncsderbire járok még a Pintér Kupával párhuzamosan. Ott is szinte ugyanolyan eredményeket érek el, mint Kecelen. Mindkét bajnokságban első helyen állok, bár még lesz pár verseny és azok alatt még bármi változhat.

Dorina a nap végére kategóriájában az előkelő második helyen végzett.
Gratulálunk!

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (77 db kép)