A Kiskőrösi Bem József Általános Iskola pedagógusi kara a 2022/2023. évi tanévben új környezetismeret és történelem tanítóval bővült. Pasztendorf Mónika pályakezdőként tanít szeptember 1-jétől a 3., 4., 5. és 6. évfolyamon, és a napköziben is találkozhatnak vele a kisiskolások.

Mesélj egy kicsit magadról, tanulmányaidról.

Soltvadkertről származom, jelenleg is ott élek. 2022 júniusában végeztem a Szegedi Tudományegyetem földrajz-történelem osztatlan tanári szakán.

Honnan értesültél az állásról?
-Hirdetés-

A Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program állásajánló felületén keresztül. Azonban korábban is hallottam már az intézményről, miután testvérem felvételt nyert ide tanítóként.

Kiket, milyen szakon fogsz oktatni?

5. és 6. évfolyamon történelmet, 3. és 4. évfolyamon pedig környezetismeretet tanítok. Emellett délutánonként napközi foglalkoztatást tartok elsős és harmadikos tanulóknak.

Hogyan ítéled meg a pozíciódat az intézményben?

A következő egy évben – míg a minősülésre sor nem kerül – mint gyakornok veszek részt az iskola életében.

Pasztendorf Mónika a Kiskőrösi Bem József Általános Iskola pedagógusi karának egyik új tagja
Milyen célt tűztél ki erre a tanévre, amit mindenképpen szeretnél megvalósítani?

Mint új kolléga, célom az lesz, hogy megismerkedjek és jó kapcsolatot alakítsak ki pedagógus társaimmal, emellett pedig szeretném, hogy a tanulóimmal való viszonyomat is a kellemes légkör jellemezze. A jövőben kívánok az iskola életének szerves részévé válni, ideértve a különböző rendezvényeken, versenyeken való részvételt is.

Szerinted milyen egy jó pedagógus, te mire törekszel?

Úgy gondolom, hogy mivel diákjaim életkora igen csak változó, így figyelnem kell arra, hogy a tanórákat és a foglalkozásokat az életkori sajátosságok figyelembe vételével tervezzem. Számomra fontos, hogy tanulóim mindig motiváltak legyenek, emellett pedig igyekszem meghallgatni őket, visszajelzéseik alapján formálni elképzeléseimet.

Milyen módszerekkel tanítasz?

Arra törekszem, hogy a tanóráimon változatos munkaformákban tudjanak tanulni diákjaim, legyen az akár páros- vagy csoportmunka. Emellett arra is gondot fordítok, hogy valamelyest minden foglalkozáson szerepet kapjon az IKT-eszközhasználat: mivel a mai tanulók egyébként is úgy nőnek fel, hogy körülveszi őket a technológia, így nem árthat, ha azt tanulásra is tudják használni.

Te miért választottad ezt a hivatást?

A pedagógusi pálya jellegéből adódóan mentes minden monotóniától. Minden tanóra máshogyan néz ki, soha nincs két egyforma foglalkozás. Úgy gondolom, hogy többek között ez a változatosság volt az, ami számomra vonzóvá tette a tanári pályát. Mivel nincs két egyforma óra, így mindig újabb és újabb kihívásokkal találja magát szemben egy tanár. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a pedagógusi szakma izgalmasabb legyen, mint sok más foglalkozás.

Van-e olyan kedvenc történeted, ami megerősített abban, hogy jó hivatást választottál?

A Szegeden végzett tanításai gyakorlataim végeztével rendszeresen kértem visszajelzést a tanulóimtól, melyben arról kérdeztem őket, hogy hasznosnak találták-e közös tanóráinkat, jól érezték-e magukat, stb. A beérkező válaszok túlnyomó többségében mindig pozitív visszajelzéseket kaptam, ennek is köszönhető, hogy az immáron „rendes” munkámat is motiváltan tudom elkezdeni.

Képek: Kutyifa Anikó

MEGOSZTÁS