Az egykori Wattay-díjas Vári Mártonnal egészült ki a Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium kollektívája a 2022/23. évi tanévben. A hajdanvolt tanuló szeptembertől heti 25 órában tanít oktatóként, elsősorban informatikai hálózati- és programozási ismereteket.

-Hirdetés-

 

Ha jól tudom korábbra nyúlik vissza a kapcsolatod az intézménnyel. Mesélnél erről?

Kiskőrösön nőttem fel, majd a Wattay-ba jártam, ebben a szakközépiskolában szereztem meg az érettségimet, illetve egy technikumi képzést is elvégeztem itt, ahol a jó tanulmányi teljesítményemért és az OSZTV-n elért 11. helyezésért Wattay-díjjal ismerték el tanulmányi teljesítményemet 2018-ban. Ezután a Dunaújvárosi Egyetem Mérnökinformatikus – szoftverfejlesztő BSC szakára mentem. Az évek alatt rájöttem, hogy sokkal humánabb beállítottságú vagyok, így a szakmai anyagok helyett hobbiból elkezdtem foglalkozni pszichológiai dolgokkal.

Vári Márton 2018-ban került fel a Wattay-díjasok falára
Honnan értesültél az oktatói állásról? Milyen fogadtatásban volt részed?

Egy ismerősöm ajánlotta, hogy Kiskőrösön is hirdetnek oktatói állást, én pedig úgy döntöttem, hogy beadom a jelentkezésemet. Igazgató úr válaszlevele kifejezetten kellemesen érintett, szinte tárt karokkal várt az intézménybe. Nagyon szeretném már magamat kipróbálni ezen a téren, mivel ilyet még sosem csináltam. A Tutor Program, amiben korábban részt vettem, az valami egészen más. Hogy hogyan sikerül ez az év, nagyban befolyásolni fogja, hogy mesterképzésre megyek, vagy mérnöktanárira, mert az is elérhető Dunaújvárosban. Ha viszont ez lesz az én utam, akkor ahogyan a diplomámat, ezt is levelezőn tervezem befejezni.

Milyen tantárgyakat fogsz oktatni a Wattay-ban és mely osztályokban?

Minden évfolyamon kaptam programozási gyakorlati órákat, nagyobb fókusszal informatikai hálózati tantárgyakat: hálózat I, hálózat II, meg hálózatok programozása és IoT, illetve adatbáziskezelést  is valamilyen formában. Az első évem biztosan nehéz lesz, de mindenképpen arra fogok törekedni, hogy rendelkezésre álljon minden a felkészülésre. Nagyon szeretném motiválni a diákjaimat.

Milyen tervekkel és ambíciókkal vágtál bele az idei tanévbe?

Arra vagyok igazán kíváncsi, hogy milyen a diákokkal interakcióba lépni. Azt szeretném, ha az óráim elérhetőek és érthetőek lennének számukra. Az az anyag, amit le kell adnom, ezzel gyakorlatilag már az érettségi után el tudnak helyezkedni. Érdekesség, hogy nálunk például nem volt ilyen magas a követelményszint. Ahogy nézegettem, van olyan középiskolai anyag, amivel én csak az egyetemen találkoztam. Mivel ez a terület rohamosan fejlődik, és a követelményrendszer próbál naprakész lenni, viszont szerencsére leginkább elméleti szinten kell ezt a területet leadni, azonban véleményem szerint ehhez több alapozásra lenne szükség, hogy mindezt átlássák.

Oktatóként hogyan próbálsz meg viszonyulni a diákokhoz?

Van elképzelésem, és a lelkesedésem is visz egy kicsit, hogy én legyek az az ember, amilyenre nekem lett volna szükségem életem során.

Tehát korábbi tanáraid karaktereiből „alkotod meg” magad oktatóként?

Egyetemen volt egy olyan tanárom, aki robotikát tanított nekünk. Megmutogatta az alapokat, majd húzott egy vonalat, amit egyébként mindenki el tudott érni. Majd aki a tantárgy iránt érdeklődött, azokba fektetett több energiát. Nekem ez a hozzáállás nagyon tetszett. Gyakran „játszottunk” az óráin, vagy éppen robotkart programoztunk. Egyszóval úgy állt hozzánk, hogyha „A gyereket érdekli, akkor adunk!”. Ez nagyon tetszett, ezért igyekszem majd én is ezt hozni. Emlékszem, középiskolában még én sem akartam mindig tanulni, ezzel kapcsolatban vannak aggodalmaim. Munkatársaim azzal biztatnak, hogy nyugodjak meg, nem minden múlik kizárólag csak rajtam. Igyekszem ezt is fejben tartani.

Hogyan tekintesz a tanév elébe?

Egy picit aggódom még. Az elmúlt pár napban nagyon sokfélét kérdeztem a munkatársaimtól, akik folytot nyugtatgatnak. Ez egy igazán új élmény számomra. Kíváncsi vagyok, hogyan állom majd meg a helyemet a Wattay-ban. Azért vagyok itt, hogy a diákoknak segítsek. Ennek mindenképpen eleget fogok tenni. Majd amikor már látom, hogy milyen is oktatni munkámmal párhuzamosan tervezem tanulmányaimat folytatni mesterképzésen vagy mérnöktanári irányba.

MEGOSZTÁS