Legyen szó egy kisebb családi BnB-ről, vagy egy nemzetközi szállodaláncról, a keresőoptimalizálás a hotel marketing nélkülözhetetlen részét képezi.
A keresőoptimalizálás (röviden „SEO”) egy olyan online marketingstratégia, amely segít fellelhetőbbé, láthatóbbá tenni egy webhelyet a Google és más keresőmotorok találatai között. Az emberek többsége ezeket a keresőket használja, ha szállást szeretne találni magának egy bizonyos környéken, ezért nagyon fontos, hogy szállodánk a legelőkelőbb találati pozíciókban jelenjen meg (azaz „jól rangsoroljon”) a leendő utazók számára.
Szóval mit tehetünk ennek érdekében? Ebben segítenek az alábbi bevált szállodai SEO taktikák.
-
Végezzünk kulcsszókutatást
A kulcsszókutatás az online marketing, különösen a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb feladata. Az eredményes szállodai SEO-hoz releváns kulcsszavakra lesz szükségünk – ezek azok a kifejezések, amelyekre ideális vendégeink rákeresnek a Google-ban, amikor szállást szeretnének találni maguknak.
A kulcsszavaknak három fő típusát különböztetjük meg:
- Az elsődleges kulcsszavak olyan egy-két szóból álló szavak és kifejezések, amelyek leírják, hogy miről szól egy-egy weboldal tartalma. Ezek a fő kulcsszavak, amelyekre szeretnénk, hogy weboldalunk megjelenjen. Például: „szálloda Egerben”.
- A másodlagos kulcsszavak kevésbé egyértelműek, mint az elsődlegesek, de segíthetnek konkrétabban megcélozni az érdeklődő, lehetséges vendégeket. Például: „luxus szálloda Egerben”.
- A long-tail kulcsszavak hosszabb (három vagy több szóból álló) kifejezések, amelyekre ritkábban keresnek ugyan rá az emberek, cserébe azonban nagyon határozott szándékú felhasználókat lehet megcélozni velük. Például: „luxus szálloda Eger Szépasszonyvölgy közelében”
A Google Kulcsszótervezője, illetve más ingyenes és fizetős kulcsszókutató eszközök segíthetnek rátalálni a legjobb kulcsszavakra.
-
Készítsünk optimalizált tartalmakat
Ha mindeddig nem vezettünk blogot szállodánk webhelyén, akkor itt az ideje hozzálátni. Az ide felkerülő hasznos, releváns témájú, kulcsszavakkal optimalizált tartalmak egyre több hírnevet és visszahivatkozást szereznek majd a webhely számára. Minél több tekintélyes webhely hivatkozik sajátunkra, annál magasabb pozíciókban jelenhetnek meg tartalmaink a keresőtalálatok között.
Ennek a blognak persze a vendégek igényeihez kell igazodnia, tehát számukra hasznos, releváns cikkek, hírek és egyéb tartalmak kell felkerüljenek rá, hogy az embereknek legyen okuk rendszeresen visszatérni webhelyünkre.
-
Ügyeljünk az oldalak meta címére
Az oldalak meta címe az a cím, amely a keresőmotorok találati oldalain jelenik meg egy kék, kattintható hivatkozásként. Fontos, hogy a címben szerepeljen a tartalom elsődleges kulcsszója, illetve, hogy közvetlenül kapcsolódjon az oldal tartalmához.
Erre nem csak azért kell figyelnünk, mert hozzájárul az oldal rangsorolásához, hanem azért is, mert arra ösztönözheti a kereső felhasználókat, hogy a mi tartalmunkra kattintsanak rá a többi találat helyett.
-
Írjunk meggyőző meta leírásokat
A meta leírás az a rövid szöveges összefoglaló, amely a találat címe alatt jelenik meg a keresőtalálati oldalakon. Úgy kell elképzelni, mint egy reklámszöveget a tartalom számára – a meta leírás bemutatja az oldal tartalmát, és kattintásra ösztönzi a felhasználókat.
Nem mindig az a szöveg jelenik meg a meta leírásban, amit beállítottunk. Ha a Google egy olyan szövegrészletet talál az oldalon, ami jobban passzol a felhasználó által keresett kulcsszóhoz, akkor azt jeleníti meg a meta leírás helyén, és kiemeli benne a keresett kifejezést.
-
Emeljük ki a szálloda címét
Az utazók általában egy konkrét területen keresnek maguknak szállást, és ha szállodánk pont ezen a környéken található, akkor helyi keresőoptimalizálással tehetjük fellelhetőbbé azt az ilyen leendő vendégek számára.
A tartalmak optimalizálása közben ajánlott tehát olyan lokális kulcsszavakat használni, amelyek szállodánk elhelyezkedésére utalnak, mint például: „családbarát szálloda Budán” vagy „legjobb veszprémi BnB” és így tovább.
A helyi keresőoptimalizáláshoz fontos, hogy szállodánk címe is jól láthatóan szerepeljen webhelyünk valamennyi oldalán.
Kiemelt kép forrása: Pexels.com / Pixabay