Megkerestük Gyurján Attilát, akinek a Wolf & Lamb elnevezésű gyógynövény likőrje Hungaricool 2023. elismerésben részesült.
Gyurján Attila ambiciózus fiatal kiskőrösi pálinkamester több éves szakmai tapasztalattal döntött úgy, hogy szeretne egy saját alkoholos terméket létrehozni. Elmondta, hogy megpróbált egy olyan piaci résre fókuszálni, amire van igény, de nincs túl nagy kínálat. Ez a gyógynövény likőr kategória. A termék létrehozásánál a tartalom mellett fontos szempont volt az egyedi külső megjelenés is.
A Wolf & Lamb elnevezésű gyógynövény likőr számos gyógy- és fűszernövény kivonatából kézműves eljárással készül titkos receptúra alapján, kizárólag természetes alapanyagok felhasználásával. Különlegessége, hogy nem csak röviditalként fogyasztható a hasonló összetételű termékekkel ellentétben, hanem long drink alapanyagaként is felhasználható. Sőt, tonic-kal keverve és citromkarikával ajánlja a készítő, ezzel a fiatalabb generációhoz is utat törve.
A likőr csomagolásánál Gyurján Attila fontosnak tartotta, hogy figyelembe vegye a fenntarthatóságot és az újrahasznosítást. A palack formáját tekintve is innovatív és 100%-ban újrahasznosított üvegből készült, amit parafa dugóval zárnak le a tetején fa borítással. Ezt a szemléletet folytatva a gyűjtőkartonon -amibe az üvegeket csomagolják- nincs nyomtatás, és újrahasznosított papírból készül.
Európai és Amerikai trendek alapján lett megtervezve a mutatós címke, amit Attila elképzelései alapján, a szakmájában nagy elismerésnek örvendő Ipacs Géza grafikus készített el.
Mit takar a Wolf & Lamb elnevezés?
Gyurján Attila: -„A farkas és a bárány a mitológiában többnyire, mint ellentétpár szerepel. Számunkra sokkal inkább a természet harmóniáját jelenti, melyben a szelídség és a vadság, a kedves és a fanyar ízek egyszerre vannak jelen” – olvasható a címke hátoldalán. Ez egyrészt rám is jellemző, hogy bennem van az akaraterő, motiváltság, de közben a „bárányos jellem” is. Másrészt a termékben is felfedezhető ez az ellentét, mivel a gyógynövényes-fűszeres jelleg mellett édes ízvilágú. Mindezeken felül La Fontaine: A farkas és a bárány című meséje is megihletett, ami mögöttes tartalmat ad.
A Spar és a K&H közös termékversenyén Hungaricool 2023. elismerésben részesült a Wolf & Lamb gyógynövény likőr. Gyúrján Attila elmondta, hogy a pályázati lehetőség a termék megjelenésével egy időben zajlott.
Hungaricool termékverseny:
A SPAR a verseny végeredményeképpen maximum 10 céggel vagy egyéni vállalkozóval bővíti beszállítói körét, célja a magyar vállalkozások felkarolása, együttműködési lehetőség felkínálása a feltételeknek megfelelő cégek számára, akik a pályázatban kiírt területeken egyedi, piaci igényekre választ nyújtó termékek gyártását tűzték ki célul. A K&H célja, hogy a leendő SPAR beszállítók pénzügyi edukációját támogassa, üzleti céljaik eléréséhez komplex, innovatív pénzügyi megoldásokat kínáljon.
A verseny tartalmi értékelés:
– pályázat kidolgozottsága
– termékek piacképességének vizsgálata
– a termék minősége (kóstolás, kipróbálás termékminta alapján)
– a csomagolás minősége (környezettudatos, trendi, felhasználóbarát stb.)
– a termék egyéb tulajdonságai (érdekes, különleges, egészséges, fenntartható stb.).
Gyurján Attila: -A verseny eredményeként a győztes termékek egy éven keresztül megtalálhatók az INTERSPAR polcain. A piacra jutást nagyban elősegíti, felgyorsítja és megkönnyíti ez a verseny.
A kiskőrösi pálinkamester ugyanezzel a likőrrel a „London Spirits Competition” Nemzetközi Párlat -versenyen, a 80 országból beküldött 2000 minta között „Bronz” minősítést ért el, a Berlin International Spirit Competition– vagyis a Berlini Nemzetközi Párlat versenyen pedig „Arany” érmet kapott 100/95 ponttal, és a „Magyarország Legjobb Likőrüzeme” elismerést is elnyerte. Ezek az üvegen is fel vannak tüntetve, magas minőségi tartalmat hirdetve a fogyasztók felé.
Gyurján Attila: -Azért tartottam fontosnak a londoni és a berlini versenyen megmérettetni az általam fejlesztett terméket, mert kiváló visszajelzést nyújt róla. Tudatos volt a nemzetközi versenyeken való megjelenés, hiszen az sokkal szélesebb spektrumú, így komolyabbnak, mérvadóbbnak tartom ebben a kategóriában.
Mik a jövőbeni terveid?
Gyurján Attila: -A terjeszkedést tekintve célszerűbbnek tartottam, hogy először áruházak, multik polcaira kerüljön fel a Wolf & Lamb, és utána a vendéglátó egységekbe, mivel döntő többségben azt fogyasztják a vendégek, amit már ismernek. Éppen ezért a webshopos értékesítés is a közeljövő tervei között szerepel. Középtávon elsősorban a „keserűlikőrök” őshazájába, Ausztriába és Németországba terjeszkednék. A későbbiekben nem zárkózom el a portfólió bővítésétől sem új termékek fejlesztésével.
A Wolf & Lamb gyógynövény likőr az INTERSPAR üzletein kívül Kiskőrösön a Vass dohányboltban és a Vass Italházban kaphatók.
A galériában található fotók forrása: VIRA.HU és Gyurján Attila
Fotógaléria: