A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (továbbiakban BTMN) küzdő tanulók számára 4., a BTMN státuszban lévő óvodások számára immáron 5. alkalommal indult útjára a levelező tudáspróba. (BKM Pedagógiai Szakszolgálat Kiskőrösi Tagintézménye, Szakértői Bizottsági Munkacsoport).

-Hirdetés-

A programról Majoros Alíz Edit, okleveles gyógypedagógus, ötletgazda számolt be:                                                                                                                        2017/18 tanévben hívta létre intézményünk a SZIKRÁt, azaz a Szakértői Bizottság Intézményközi Kapcsolatfenntartó Rendszer Alapot, mely a járás óvodáiban, iskoláiban BTMN státusszal rendelkező gyermekekkel fejlesztést végző pedagógusok munkacsoportja.

A SZIKRA erősítésére és országos hiány pótlására indítottuk el elsőként az országban a BTMN státusszal rendelkező 5-7 éves óvodások számára szóló tudáspróbát, mely a SZIKRAFUTAM elnevezést kapta. A 2018/19 tanévben bővítettük a jelentkezők körét az első-második osztályos tanulókkal.

Akkor még nem láttuk előre a következő évek karatén-időszakait, ugyanakkor a levelező forma az online- időszakban kifejezetten hasznosnak bizonyult.

Ez évente mára már 8 tudáspróbát jelent. A feladatok egy-egy témakör köré épülnek, 7-9 feladat található egy tudáspróbában, mely igyekszik több képességterületet is megdolgoztatni. A feladatvégzés szabadon differenciálható, a megsegítés mértéke egyénfüggő. NEM VÁRUNK TÖKÉLETES MEGOLDÁST (ilyen NINCS), sokkal inkább a gyermek valódi gondolatait, megoldási módját, gondolkodási útját kívánjuk látni és láttatni (a velük dolgozó kollégák segítése érdekében is), ezért sokszor látjuk, és szívesen fogadjuk a segítők feljegyzéseit a feladatlapokon, valamint fotóikat a munkafolyamatról, elkészült munkákról.

A feladatok során sosem az azonnali megoldás a cél, minden esetben hozzá kívánjuk segíteni a gyermeket a feladat megoldásához, ehhez kinek több, kinek kevesebb segítségre van szüksége. Ez megengedett, sőt az egyéni differenciálásra biztatjuk is a segítőket.

Egy-egy feladat továbbgondolható, így könnyen lefedheti a fejlesztő órák időtartamát, segítve ezzel a fejlesztést végző szakemberek munkáját, óratervezését.

2022/23 tanévben szükségét érezzük az iskolai és óvodai feladatlap differenciált kidolgozását a pedagógusok munkájának segítésére.

Cél:

  • kapcsolatépítés, -fenntartás
  • a gyermekek megismerése
  • a gyermekek számára levelező tudáspróba biztosításával motivációjuk fokozása
  • a pedagógusok gyakorlati munkájának segítése

A hagyományos órák kereteiben a gyermekek gondolataira, kreativitására, figyelmére másként kell számítani, mint egy tudáspróba keretében. A fejlesztő órák tervezésénél a Szikrafutam beépíthető, óra anyagaként felhasználható. A gyermek közvetlen pedagógusain túl a Szakértői Bizottság szakembereit is hozzásegíti a gyermek többoldalú megismeréséhez (lásd felülvizsgálat) a megoldott tudáspróba.

A státusszal rendelkező gyermekek nem egyszer sajátos gondolkodásmóddal nyújtanak egyedi megoldásokat. Gondolkodásmódjuk megismerése töretlen célunk, így sosem a helyes válasz megadását várjuk, viszont sajátos értelmezésük megismerésével gyakran ráébredhetünk hibázásaik okára.

Feladatadásunk során törekszünk a gyermekek számára irodalmat, zenét ajánlani, melyek összefüggésbe hozhatók aktuális témánkkal, ezzel is bizonyítva, hogy a még oly eltérő gondolatok, témák között is lehet összefüggést találni, összhangot teremteni.

A zene, a tánc elmaradhatatlan része feladatlapjainknak, ezzel is segítve a tanulás örömét, az önfeledtség erejében bízva hiszünk a tanulásban.

Célközönség: Kiskőrösi járás óvodáiba, iskoláiba járó BTMN státusszal rendelkező 5-9 éves gyermekek és segítőik. Segítő lehet óvodapedagógus/tanító, fejlesztést végző szakember, szülő, nagytestvér, stb

Részvételi díj: nincs.

Díjazás: jelenleg az E.F.O.P. 3.1.6-16-2017-00047 keretében biztosított kisértékű tárgynyeremény; oklevél minden tanévre regisztrált résztvevő számára, (visszaérkezett feladatlapok számának függvényében).

 Szöveg és fényképek: Majoros Aliz Edit okleveles gyógypedagógus, ötletgazda     

                                                                                                                       

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (11 db kép)
MEGOSZTÁS
Írta: vira