Lugosiné Szlovák Petra kétgyermekes édesanya, aki gyermekkora óta tudta, hogy tanítani szeretne. Pályakezdőként néhány évig Kaskantyún dolgozott, majd Helvécián tanított első osztályosokat. Azt mondja, édesanyaként ma már jobban megérti a szülők aggodalmait is. Fontosnak tartja, hogy egységet alkosson a szülő, a gyermek és a pedagógus. 2023 szeptemberétől a Kiskőrösi Bem József Általános Iskola 1.c osztályának bizalmasa, akinek legfőbb célja, hogy játékosan, szeretettel, és türelemmel egy összetartó közösséget alakítson ki.

-Hirdetés-

 

Milyen út vezetett a Kiskőrösi Bem József Általános Iskolába?

Már gyerekkorom óta tudtam, hogy tanítani szeretnék. A gimnázium után felkerültem Budapestre és tanulmányaimat az ELTE Tanítóképző Főiskolán folytattam testnevelés műveltségi területen. Pályakezdőként Kaskantyúra kerültem, ahol egy csodás kis közösséghez tartozhattam. Hálával gondolok vissza azokra az évekre, mert rengeteget tanultam a tanításról, tanulásról és mindenről, ami az iskolai élethez szükséges. Később Kecskemétre költöztem és onnan jártam ki Helvéciára tanítani, ahol lehetőséget kaptam első osztályos osztályfőnökként bemutatkozni.

Miért választottad ezt a hivatást és döntöttél úgy, hogy egy kisebb kitérő után visszatérsz a pedagógiai munkához?

Nagyon szerettem az alsós tanító nénimet, aki már akkor azt mondta, hogy én biztos pedagógus leszek. Szeretek gyerekek között lenni, sokat tanulok én is tőlük. Természetes volt, hogy két gyermekem születése után is tanítani szeretnék.

Időközben edzői képesítést is szereztél, illetve kipróbáltad magad ezen a területen is. Hogyan tudod az ott elsajátított tapasztalatokat a tanításban kamatoztatni?

A mozgás mindig nagyon fontos része volt az életemnek. Hiszek abban, hogy a sport szorgalomra, kitartásra, fegyelemre tanít. Kicsit szeretnék ebből átadni a tanítványaimnak is. Edzői képesítésem után tavasszal elvégeztem egy gyermekjóga oktatói képzést is, ezt mindenképp szeretném becsempészni az iskolába.   

Milyen gyermekek alkotják az 1.c osztályt? Milyen az osztályközösség? Mit tapasztaltál ebben a néhány hétben?

Az osztályom 25 kisgyermekből áll. Határozott, pörgős kis csapat. Mind külön egyéniség, de úgy látom kíváncsiak és befogadóak lesznek az újra. Az első pár hét még a sok-sok beszélgetésről, játékról, összebújásokról szólt. Ilyenkor elsődleges feladatom, hogy az óvoda-iskola átmenetet megkönnyítsem. Sok újdonsággal, feladattal kell megküzdeniük a gyerekeknek, de egyre könnyebben veszik az akadályokat.

Szerinted milyen egy jó pedagógus, te magad mire törekszel? Milyen módszerekkel tanítasz?

Szeretnék játékosan, szeretettel, türelemmel egy összetartó közösséget kialakítani. Nekünk osztályfőnököknek ez az egyik legfontosabb feladatunk. Ezen kívül meg kell szerettetni velük a tanulás és a tudás örömét.

Milyen célt tűztél ki erre a tanévre, amit mindenképpen szeretnél megvalósítani?

A pedagógus pálya attól szép, hogy nincs két egyforma gyermek. Igyekszem mindenkihez megtalálni az utat, hogy felkeltsem az érdeklődését. Ugyanolyan fontosnak tartom a tehetségkutatást és a felzárkóztatást is. Mindenkiből a maximumot kell kihozni, és saját képességeihez mérten kell értékelni. Fontos megtanulniuk, hogy a kis siker is okozhat hatalmas örömet. Segítsék és biztassák egymást, és higgyenek magukban. Természetesen szeretnék értékes tagjává válni a tanári közösségnek is.

Van olyan kedvenc történeted, ami megerősített abban, hogy jó hivatást választottál? Édesanyaként ma már másként látod ezt a szakmát?

Egyik kedves emlékem, ahogy az előző osztályom a ballagási búcsúbeszédében megköszönte, hogy nem tanítványként szerettem őket, hanem mintha gyermekeim lettek volna. Édesanyaként talán még jobban megértem a szülők aggodalmait is. Fontos, hogy egységet alkosson a szülő, a gyermek és a pedagógus.

 

Kép: Lugosiné Szlovák Petra 

MEGOSZTÁS