Kecskeméten szerzett diplomát tanítóként természetismeret műveltségterületen. Korábbi munkahelyén sokat tanult a gyermekek mentális egészségének fejlesztéséről/ megőrzéséről, ami azóta is a vesszőparipája. Azt vallja, hogy önmagából a maximumot kihozni, jól tanulni csak a mentálisan egészséges gyerek tud. Célja, hogy a mostani generáció fiataljai számára is érdekes tanórákat tartson – különböző digitális eszközök, programok segítségével -, megszerettesse velük az ének-zene és természettudomány tantárgyakat.
Mióta tevékenykedsz pedagógusként?
Pedagógusként most kezdtem a negyedik tanévem. Kecskeméten szereztem a diplomámat tanítóként természetismeret műveltségterületen. Kiváló szakemberektől volt szerencsém tanulni. Általuk, és az első tanítási gyakorlaton szerzett élmények alapján szerettem bele igazán a tanításba.
Az élet távol sodort ettől a hivatástól, de 2020-ban visszataláltam, amikor egy – szintén – kiskőrösi intézményben kezdtem meg az oktató-nevelő munkát. Sokat tanultam az ottani kollégáktól a gyermekek mentális egészségének fejlesztéséről/megőrzéséről, ami azóta is vesszőparipám.
Ezért is végeztem el az elmúlt két évben a „Szóbeli bántalmazás – A nyelvi agresszió leleplezése”, valamint „A pedagógus és a gyermek megküzdési stratégiájának fejlesztése” kurzusokat.
Miért döntöttél úgy, hogy intézményt váltasz? Honnan értesültél a Kiskőrösi Bem József Általános Iskola álláshirdetéséről?
Egy internetes portálon találtam rá a hirdetésre. Úgy gondoltam, hogy tanítói végzettséggel ebben az intézményben jobban ki tudok teljesedni, valamint a főiskolán tanultakat jobban tudom alkalmazni mindennapjaim során, nagyobb mértékben tudom segíteni a gyerekek fejlődését, az új információk elsajátítását.
Milyen végzettséggel, milyen tantárgyakat oktatsz itt, mely osztályokban?
Természetismeret műveltségterületen végeztem, az egyik felsős évfolyamban természettudományt tanítok.
Elsőben, és több felsős osztályban pedig ének-zene tantárgyat. A zene mindig közel állt hozzám, kiskoromtól énekkarban énekeltem, néptáncoltam, több hangszeren tanultam, és tagja voltam Kiskőrös Város Fúvószenekarának is.
Rendkívül fontosnak tartom a zenei nevelést egészen kicsi kortól, hiszen nemcsak a zenei-, de a nyelvi képességek, gondolkodás, szociális készségek fejlődését is elősegíti.
Első osztályban – mivel ők a covid alatt jártak óvodába – a tanévet az óvodás dalokkal, körjátékokkal kezdtem, énekünket ritmushangszerekkel kísérjük, sokat játszunk.
Mi az „ars poeticád”, amit igyekszel szem előtt tartani munkád során?
Önmagából a maximumot kihozni, jól tanulni csak a mentálisan egészséges gyerek tud.
Akit folyamatos stresszhatás ér, és ezt nem tudja feldolgozni, nem képes új információk befogadására, vagy akár a már tanultak felidézésére. Viselkedése megváltozik, fáradékony, de agresszív is lehet.
Ezért is fontos, hogy megtanítsam őket egymást- és önmagukat elfogadni, tisztelni, továbbá azt, hogy hogyan kezeljék az őket nap mint nap érő stresszt.
Véleményed szerint milyen egy jó tanár/tanító? Te magad mire törekszel?
Szerintem egy jó pedagógus úgy adja át az ismereteket, hogy közben a gyermek/fiatal valóban megérti az összefüggéseket, élvezi az órákat. Ez persze rövid távon több energiabefektetéssel jár, de hosszú távon mindenképpen megtérül a munkánk.
A célom, hogy a mostani generáció fiataljai számára is érdekes tanórákat tartsak, különböző digitális eszközök, programok segítségével, megszerettessem velük az ének-zene és természettudomány tantárgyakat, valamint hogy a megszerzett információkra hosszabb távon emlékezzenek, be tudják építeni későbbi tanulmányaikba, életükbe.
Milyen tervekkel vágtál bele az idei tanítási évbe?
Mindenképpen szerettem volna/szeretném a gyerekeket még jobban megismerni az egyénre szabott nevelés és segítség érdekében.
Emellett persze szeretnék aktív tagja lenni a nevelőtestületnek, beilleszkedni a csapatba, ami egyáltalán nem nehéz itt, hiszen minden kolléga szeretettel fogadott, és mindenben segítenek.
Fotó: Csillag Ramóna Virág