Az Erasmus+ mobilitási program keretében, uniós támogatással utazhatott Dublinba 11 fő 10. évfolyamos KEVI-s diák két pedagógus kíséretével.
Koczkás Tamás 10.D osztályos tanuló beszámolója az útról.

-Hirdetés-

2023.09.19-én éjjel, 02:45-kor elbúcsúztunk szeretteinktől és a várakozás izgalmával indultunk a budapesti repülőtérre, majd onnan Dublinba. Volt, akinek ez már a sokadik repülőútja volt, mások viszont először tapasztalhatták meg a felhők feletti utazás élményét.

Gépünk gond nélkül érkezett meg az óriási dublini légikikötőbe. Mindenki boldogan és izgatottan lépett az ír földre, de még ekkor sem számítottunk arra a hatalmas mennyiségű új ingerre, élményre, amiben aztán az itt eltöltött hét nap alatt részesültünk.

Megérkezésünket követően az iskola felé tartó buszúton bepillantás nyerhettünk a város életébe, majd később megismerkedtünk azzal az iskolával, ahol az elkövetkezendő egy hétben töltöttük délelőttjeinket. Ez idő alatt új tanáraink rendkívül közvetlenül és segítőkészen álltak újdonsült magyar diákjaikhoz, azaz hozzánk. Kevés nyelvtani feladattal, sok csoportmunkával és játékkal töltött óráink közben jelentősen fejlődött mindenki angol tudása.

A nap végén este 6 óra tájékán találkoztunk fogadócsaládjainkkal, akik finom vacsorával vártak minket otthonaikban. Kedvesen és nagy odafigyeléssel bántak velünk a hét minden napján.

Délutánonként különböző színes programokon vettünk részt. Jártunk Glendalough-ban, ahol két gyönyörű tavat is láthattunk, és végigjártunk egy kisebb túravonalat is. Sétáltunk Howth falujának sziklás dombjain, ahonnan csodálatos kilátás nyílt a tengerre. Meglátogattunk számos múzeumot, például a Dublinia Múzeumot, az Ír Emigrációs Múzeumot, Nemzeti Képtárat és Nemzeti Múzeumot. Persze a vásárlás és az ír hagyományos ételek kóstolása sem maradhatott le a listáról. A sok séta és élmény után mindig fáradtan buszoztunk haza a városközpontból, ennek ellenére így is élvezetes napokat tudhattunk magunk mögött.

Az utolsó nap szomorúan pakoltunk be bőröndjeinkbe. Szeptember 26-án kora reggel elbúcsúztunk szállásadó családjainktól, megköszönve, hogy náluk tölthettük ezt az egy hetet. Hazaérkezésünkkor szüleink már a gimnázium parkolójában vártak minket.

Köszönjük kísérőtanárainknak: Szabó Márta tanárnőnek és Furák Attila tanár úrnak, hogy segítségükkel felejthetetlen élményeket szerezhettünk ebben az egy hétben!

Fotók: Kiskőrösi Petőfi Sándor Evangélikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Technikum

Fotógaléria:

Fotók megtekintése (72 db kép)