A Jobb Veled a Világ Alapítvány 10 éve indította el a Boldogságóra Programot óvodák és általános iskolák számára, amely egy egész tanéven át tartó, érzelmi intelligenciát, erősségközpontú gondolkodást és önbizalmat fejlesztő élménypedagógiai programokat foglal magába. A 2023/2024-es tanévben szeptember 30-ig lehetett jelentkezni a programba, melyhez Bács-Kiskun vármegyéből összesen 75 intézmény csatlakozott. A résztvevők hónapról hónapra egy-egy témát járnak körül, amely segíti és támogatja a gyerekeket a hétköznapi problémákkal való megküzdésben.
A Jobb Veled A Világ Alapítvány által 10 éve elindított Boldogságóra Program töretlen népszerűségnek örvend a pedagógusok és a gyerekek körében. A 2023/2024-es tanévhez kapcsolódóan idén is közel 1500 oktatási intézmény csatlakozott a programhoz, amely nemcsak hazánkban népszerű, ugyanis az elmúlt években Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában, Ukrajnában, Szerbiában, sőt Írországban is jelen van már az Alapítvány módszertana.
A program négy korcsoport, a 3-6, a 6-10, a 10-14 és a 14-18 év közötti korosztály számára biztosít módszertant és ahhoz szükséges segédeszközöket, tankönyveket, munkafüzeteket, a pedagógusoknak pedig ingyenes online segédanyagokat. A diákok a tanév során 10 egymásra épülő témát dolgoznak fel, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit. Ezek sorrendben: a hála, az optimizmus, társas kapcsolatok, boldogító jócselekedetek, célok kitűzése és elérése, megküzdési stratégiák, apró örömök élvezete, megbocsátás, testmozgás és fenntartható boldogság.
A program módszertana a pozitív pszichológia tudományos eredményeire építve került kidolgozásra pszichológusok, pedagógusok, kutatóprofesszorok munkájának segítségével, melyet azóta is folyamatosan fejlesztenek. Az elmúlt 10 év eredményei és az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának Pozitív Pszichológia kutatása is igazolta, hogy a boldogságórán elsajátítottak hatására a tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, jobb teljesítményt érnek el az ötletgazdagságot és a gondolkodásbeli rugalmasságot vizsgáló tesztekben. Ezen kívül fejlődik a tanulók empátia készségei és szociális érzékenysége is.
„Célunk a pozitív fiatalkori fejlődés elősegítése, a sikeres alkalmazkodás, a személyiség és a belső erőforrások kibontakozásának támogatása. A programunkban alkalmazott, pozitív pszichológiai szemlélet nem csak a boldogságórákra van hatással. Visszajelzések alapján azt látjuk, hogy a kötelező tantárgyak tanítása során is eredményesen alkalmazzák a pedagógusok.” – nyilatkozta a Boldogságóra Program 2023/2024-es tanéve kapcsán Bagdi Bella pszichológus, a Jobb Veled A Világ Alapítvány elnöke. „A Boldogságóra Program szakmai csapatával szívvel-lélekkel azon dolgozunk, hogy hozzájáruljunk a jövő nemzedékének erősségeikben kiteljesedő életéhez, mert hiszünk abban, hogy az erősségeket és belső értékeket kifejező tudatos élet jobbá teszi a világot.” – tette hozzá Bagdi Bella.
A Boldogságóra Program célja ugyanakkor nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem hogy vezérfonalat adjon a résztvevőknek, hogy könnyebben nézzenek szembe a mindennapi kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni az eléjük kerülő problémákkal, valamint, hogy lehetőséget adjon a testi-lelki egészségük megtartásához szükséges szempontok felfedezésére és tudatosítására.
A Boldogságóra Programhoz csatlakozó intézmények folyamatosan frissülő listája a www.boldogsagora oldalon a következő linken érhető el: https://boldogsagora.hu/ovodak-es-iskolak/.
A Boldogságóra Programhoz csatlakozó intézmények Kiskőrös térségében:
- Kecel Város Önkormányzat Óvodája és Bölcsődéje, Kecel
- Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Soltvadkert
Sajtóközlemény,
Jobb Veled a Világ Alapítvány
Kiemelt kép: illusztráció (canva.com)