Reggel edzés, délelőtt meeting, ebéd után folytatódik a munka. Délután az apuka elmegy a bölcsődébe a gyermekért, majd otthon fűnyírás, este pedig még egy gyors bevásárlás a közelgő szülinapi zsúrra. Mindezek után, ha a dolgos hétköznapok véget érnek, jöhet a megérdemelt pihenés: hétvégi kerékpártúra a családdal vagy egy közös foci a barátokkal, utána levezetés a szaunában. Fontos, hogy ilyen aktív élet mellett is illatosak tudjunk maradni.

Kezdjük az alapokkal

A gyerekek szerencsések, nemcsak azért, mert egész nap azt csinálhatják, amit a legjobban szeretnek, és nem is csak azért, mert a szülők, nagyszülők, keresztszülők lesik minden óhajukat és kívánságukat, hanem azért is, mert illatosak. Iskolás korukig nem igazán kell foglalkozniuk sprayvel, dezodorokkal, parfümökkel, egészen addig, amíg el nem érkezik a serdülőkor. Ez a kérdés régen 13-14 éves korban került elő, de a mai rohanó világban már 9-10 éves korban hamar aktuális témává válik. A fiúk általában iskolás korban, felső tagozatban kapják meg életük első parfümjét ajándékba. Ilyenkor még a család ízlésének vannak kitéve, és évekbe telik, mire kialakul a saját stílusuk.

A füstön át

-Hirdetés-

Bizton állítható, hogy a parfüm egyidős az emberrel, sőt lehet, hogy idősebb is nála, hiszen már az ősember feltűnése előtt léteztek varázslatos illatú gyógynövények és virágok. Ennek ellenére csak hézagos ismeretekkel rendelkezünk az illatok tudatos felhasználásának legkorábbi történetéről. Maga a parfüm szó a latin „per fumum” kifejezésből ered, ami annyit tesz: „a füstön át”, vagy „füst révén”. Ugyanis a parfüm régi formája nem volt más, mint illatos füst, tömjén, amelyet füstáldozatok bemutatásához és a halottak bebalzsamozásakor alkalmaztak, kábító illattal megtöltve a levegőt, a szaglóidegek kellemes ingerlése és a rossz szagok elrejtése végett.

Napjainkban az illatszergyártók, hírességek, divattervezők az emberi alaptermészetre építenek, arra, hogy mindenki ki szeretne válni a tömegből, egyedivé válni, megismerni a luxust, vonzónak, különlegesnek érezni magát. Míg a női illatok alapvető kompozícióját a virágos, ámbrás, ciprusos és citrusos esszenciák adják, addig a férfiak parfümének fő összetevői közé sorolhatjuk a páfrányos (fougère), kámforos, fás, bőr, ciprus és citrus illatokat.

Üvegbe zárt eszencia

A férfi parfüm egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy támogatja és kiegészíti a dinamikus mozgással teli napokat. Ahogy a bevezetőben is írtuk, férfiként több fronton kell helyt állnunk, a megjelenésünk és kisugárzásunk legfontosabb kiegészítője lehet az aromafelhő, ami körülvesz bennünket. Mindenkinek meg kell találni a számára legideálisabb illatot. A keresgélés hosszú lehet, ha megtaláltuk az igazit, akkor ne térjünk el tőle. Nincs annál jobb érzés egy férfi számára, mint amikor a parfümjét vele azonosítják. A termékpaletta rendkívül széles, van miből válogatni, azonban, ha úgy érezzük, hogy így sem találjuk a számunkra legmegfelelőbb illatot, akkor igénybe vehetjük egy parfümőr segítségét is, aki személyre szabottan alkot majd nekünk egy új illatot.

Kiemelt kép forrása: Freepik

MEGOSZTÁS
Írta: vira