2019 óta minden évben megrendezésre kerül a LavioLa Régizenei Együttes halottak napi hangversenye az Izsáki Katolikus Templomban. Idén november 4-én 18 órakor csendültek fel az ismerős dallamok.

Az immáron hagyománnyá vált hangversenyen a korábbi évekkel ellentétben, ezúttal Luigi Boccherini azonos című műve, az 1781-ben komponált Stabat mater hangzott el, amely egy szoprán énekesre és vonósötösre íródott. A koncerten vonósötös helyett az orgona és a barokk cselló biztosították a harmóniai kíséretet. Boccherini (1743–1805) rengeteg vonósötöst komponált, ezek tették őt híressé. A Stabat mater a spanyol király öccsének, Chinchón grófjának megrendelésére született és egy liturgikus istentisztelet keretében került bemutatásra a Palacio de la Mosquera-ban. A szövege pedig egy 13. századból származó, Jacopone da Todinak tulajdonított szöveg, amely a keresztfa alatt álló Mária szenvedését jeleníti meg. Valamennyi mű szorosan, illetve tágabb értelemben véve kapcsolódott az elmúláshoz.

Az előadók: Ducza Nóra ének, Heibl Anna csembalóművész és Szászvárosi Sándor viola da gamba művész voltak.
-Hirdetés-

Ducza Nóra a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskolában érettségizett, ahol Adorján Ilonka volt a hangképző tanára, majd Bende Zsolt magántanítványaként tanult tovább. Ezután a Bartók Béla Zeneművészeti Konzervatórium magánének szakán, majd Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Budapesti Tanárképző Intézetében képeztette magát. 2004-2006 között az Új Színház Stúdiójában tanult színészmesterséget, beszédtechnikát és színpadi mozgást. 2005-től magánének tanulmányait is folytatta, a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karán, Temesi Mária növendékeként.

Ducza Nóra énekes

Diploma után felvételt nyert a müncheni Richard Strauss Konzervatóriumba, ahol posztgraduális képzésen vett részt Laki Krisztina tanítványaként opera szakon, valamint Donald Sulzen „dal-osztályában”. Számos neves művész mesterkurzusán vett részt, többek között Walter C. Moore, Vashegyi György, Hamari Júlia, Jevgenyij Nyesztyerenko, Sass Sylvia, Csengery Adrienne, Marton Éva, Ionel Pantea kurzusain. Több verseny döntőse, illetve helyezettje volt, és ösztöndíjakat is elnyert az évek során. A Magyar Állami Operaházban 2007-ben debütált Barbarina (Figaro házassága) szerepében. Fellépett többek között a Debreceni Csokonai Színház, a Szegedi Nemzeti Színház, a Szegedi Kamaraszínház, a Gödöllői Barokk Színház és az egri Gárdonyi Géza színpadain. Bécsben a Pallavicini Palotában, a Lobkowitz Palotában (Eroica-Saal) és a Collegium Hungaricum koncerttermében, Münchenben a Sudetendeutsches Hausban és a Gasteig több koncerttermében, Londonban a Magyar Kulturális Központban, Wottonban A Buckingham House, Helsinkiben a Magyar Nagykövetség és a Järvenpää Kulturális és Kongresszusi Központ, valamint a Zágrábi Magyar Intézetben. Jelenleg a Savaria Barokk Zenekar szólistája és a Ward Mária Zeneművészeti Szakközépiskola magánénektanára.

Halasi-Heibl Anna a Szegedi Tudományegyetem zongoraszakon végzett Lucz Ilona növendékeként, majd a Hochschule für Musik und Theater München régizene karán diplomázott csembaló szakon, ahol különböző korai billentyűs hangszereket (orgona, klavichord, fortepiano) is tanult Andreas Staier és Christine Schornsheim osztályában.

Heibl Anna csembalóművész

Csembaló mesterdiplomáját Linzben az Anton Bruckner Privatuniversität-en Jörg Halubek és Anne Marie Dragosits osztályában szerezte. Részt vett Rév Lívia, Ábrahám Mariann, Gulyás Márta, Spányi Miklós, Marieke Spaans, Ketil Haugsand, Robert Levin, Elisabeth Joyé, Beatrice Martin és Lars Ulrik Mortensen kurzusain. 2012-ben az I. Nemzetközi Fritz-Neumeyer-Fortepiano Verseny döntőse volt Bad Krozingenben. Különféle kamarazenei formációkban közreműködik kísérőként. Koncertezett Németországban, Ausztriában, Finnországban, Belgiumban, Lengyelországban, Angliában, Csehországban, Oroszországban és Hollandiában. Fellépett a Kodály Zoltán Ifjúsági Zenekarral, a Kecskeméti Szimfonikus Zenekarral, a Szegedi Szimfonikusokkal a Landeskapelle Eisenach-hal, a Concierto München-nel, az English Garden Consorttal, az Euridicé Barokkorchester-rel és a Hadady László vezette Albinoni Kamarazenekarral. 2018-ban megalapította a LavioLa Régizenei Együttest. Korábban a kecskeméti Kodály Iskolában tanított zongorát és csembalót, illetve a világhírű Aurin Leánykar kísérője volt, jelenleg a Kiskőrösi „SZÓ-LA-M” AMI zongoratanára és korrepetitora.

Szászvárosi Sándor a budapesti Zeneakadémián és a Debreceni Egyetemen kamarazenész és csellóművészi diplomát szerzett, majd a bécsi Zeneakadémián (Universität für Musik und Darstellende Kunst, Wien) folytatta tanulmányait, ezúttal viola da gambán José Vazquez osztályában, majd mesterképzésre pedig Lipcsébe iratkozott be (Hochschule für Musik und Theater “Felix Mendelssohn Bartholdy”, Leipzig), ahol tanárai voltak Irene Klein és Nicholas Parle.

Szászvárosi Sándor viola da gamba művész

A historikus előadói gyakorlat képviselőjeként elsősorban a 15-18. század változatos zenei stíluskorszakainak előadására koncentrálja a figyelmét. A Hungaroton Records gamba-szólistája, aki amellett, hogy rendszeresen koncertezik Ausztriában, Svájcban, Olaszországban, Portugáliában, Németországban vagy éppen Csehországban, maga is több régizenei együttes (köztük a Sonora Hungarica Consort és a Custos Consort régizene együttes és a Sebastian Consort) alapítója. Nevéhez fűződik a magyarországi alap és középfokú gamba oktatás elindítása a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskolában, ahol tanár volt 2002 és 2004 között, majd a Pikéthy T. Zeneművészeti Szakközépiskolában, és a Ward Mária Zeneművészeti Szakközépiskolában utóbbi kettőnek jelenleg is tanára. Fellépett már a Budapesti Tavaszi Fesztiválon, a Zempléni Fesztiválon, az Utrechti Régizenei Fesztiválon, az Indiában, a Hungarian Massala Fesztiválon, az Győri Öt templom Fesztiválon, a Csíkszeredai Régizene Fesztiválon, a Perla Musica Régizene Fesztiválon, a Cesky Krumlovi Barokk művészeti Fesztiválon, és a Pozsonyi Régizene Fesztiválon.

 

MEGOSZTÁS