A Kiskőrösi EGYMI számos munkaközösséget működtet, amelyek rendszeresen helyet adnak innovációk és jó gyakorlatok bemutatására.

Kapcsolódó cikk
Új távlatok a fejlesztésben: Dulai Gabriella neurofeedback előadása a kiskőrösi EGYMI ITEM programján
Új távlatok a fejlesztésben: Dulai Gabriella neurofeedback előadása a kiskőrösi EGYMI ITEM programján
A technológia fejlődésével az oktatás és terápiás fejlesztés világában is új lehetőségek nyílnak meg. Dulai Gabriella gyógypedagógus nemrég tartott előadásában...
-Hirdetés-

A Kiskőrösi Tankerületi Intézményközi Gyógypedagógus Munkaközösség műhelyfoglalkozásán egy különleges készülék, az Augmentatív és Alternatív Kommunikációs eszköz (továbbiakban AAK) került prezentálásra.  Az érdeklődőket Kocsis Brigitta gyógypedagógus vezette be a téma  – elméleti és gyakorlati – rejtelmeibe.

Kocsis Brigitta gyógypedagógus

Az AAK eszközök célja, hogy támogassák azokat az embereket, akik különböző okok miatt nehezen vagy egyáltalán nem tudnak beszélni. Fő célcsoportjuk közé tartoznak azok, akik beszédükben akadályozottak, például autizmussal élők, beszéd- vagy nyelvi nehézségekkel küzdők, agyi sérülésből vagy stroke-ból lábadozók, vagy mozgáskorlátozottak.

Az eszközök típusai között megtalálhatók az egyszerűbb, képes kommunikációs táblák, valamint a fejlettebb, technológia-alapú rendszerek, például szemmozgás-követők és beszédgeneráló eszközök.

Az előadó elmondta, hogy az AAK segít javítani az életminőséget azáltal, hogy lehetőséget ad az önkifejezésre és a társadalmi részvételre, akár állandó, akár átmeneti kommunikációs nehézségek esetén. Minden eszköz egyéni igényekhez igazítható, így a felhasználók képességeikhez mérten kommunikálhatnak. Kiemelte, hogy hatékony a kommunikáció akkor, ha azt éri el vele, amit szeretett volna, és/vagy a környezet azt kapja válaszul, ami a konkrét helyzetben az életkornak, körülményeknek, szokásoknak, kultúrának megfelelően elvárható az adott személytől.

A program kiemelt részét képezte az a bemutató, ahol a gyógypedagógusok az eszköz gyakorlatban történő alkalmazásáról is tapasztalatot szerezhettek. Kocsis Brigitta saját pedagógiai gyakorlatán keresztül mutatta be a hatékony alkalmazás alternatíváit.

A program kiemelt részét képezte a bemutató

A szakember összegezte, hogy az AAK eszközök széles célcsoport számára készültek, a gyermekektől az idősekig, azok számára, akik különböző típusú kommunikációs nehézségekkel küzdenek. Véleménye szerint az eszközök kiválasztásánál mindig figyelembe kell venni az egyén sajátos szükségleteit, képességeit és a kommunikációs környezetet, hogy a lehető legjobb megoldást nyújtsák a hatékony kommunikációra.

“A kommunikáció nem csak beszéd, hanem a lélek és az elme kifejezése is.” Az AAK eszközök révén mindenki számára megnyílik az önkifejezés lehetősége, függetlenül attól, hogy képes-e szavakkal kifejezni magát.

Szöveg és fényképek: Viedner Mónika, Kiskőrösi EGYMI

  Fotógaléria:

  Fotók megtekintése (24 db kép)
MEGOSZTÁS
Írta: vira