Vannak hivatások, amelyek nemcsak szakmát, hanem életformát is jelentenek. Dörmőné Szolnoki Melinda számára a tanítás pontosan ilyen: gyermekkori álomként indult, majd évtizedek tapasztalatával, kitérőkkel, újrakezdéssel vált igazán teljessé. A Kiskőrösi Bem József Általános Iskola új pedagógusa tapasztalatait nemcsak a tanítói pályáról, hanem a versenyszférából is magával hozta, így különösen sokrétű szemlélettel támogatja a tanulók fejlődését. Nemcsak tantárgyi tudásban, hanem abban is, hogy megszeressék az olvasást, felfedezzék a fantázia világát, és önmagukhoz is közelebb kerüljenek.

Interjú Dörmőné Szolnoki Melindával.

Mesélj egy kicsit magadról, tanulmányidról, kérlek!

Gyermekkorom óta tanítónőnek készültem. Meghatározó élményt jelentett számomra az elsős tanító nénim, valamint édesanyám, aki szintén pedagógusként dolgozott. Már egészen kicsi koromtól sok időt töltöttem gyerekek között, így természetes közegnek éreztem az iskolát és a tanulás, tanítás világát.

Tanítói végzettségemet Baján, az Eötvös József Tanítóképző Főiskola könyvtár specializációján szereztem. A főiskola elvégzése után Szekszárdon kezdtem tanítani, majd Kiskőrösre költözésünk után hat éven át a Petőfi Sándor Általános Iskolában dolgoztam. Ezt követően lehetőségem adódott, hogy a versenyszférában is kipróbáljam magam vezetőként. Egy globális multinacionális cégnél dolgoztam, ahol a csapatom fejlesztése volt a feladatom. Bár értékes tapasztalatokkal gazdagodtam, folyamatosan képeztem magam, egyre erősebben éreztem, hogy szeretnék visszatérni ahhoz, ami igazán közel áll hozzám – a gyerekekkel való foglalkozáshoz.

Nagyon jó tapasztalataim voltak a Kiskőrösi Bem József Általános Iskolával kapcsolatban, hiszen mindkét gyermekem itt tanult, így jól ismerem az iskola pedagógusait és szellemiségét. Ezért is kerestem meg a főigazgató urat, amikor úgy döntöttem, hogy ismét a pedagógusként szeretném folytatni pályafutásom.

Hány gyermekkel dolgozol együtt ebben a tanévben?

Jelenleg közel 200 gyerekkel dolgozom együtt a 2–8. évfolyamon. Főként magyar nyelv és irodalom tantárgyból támogatom őket differenciált feladatokkal, hogy fejlődjön a szövegértésük, fogalmazási készségük és helyesírásuk. Emellett feladataim közé tartozik az iskolai könyvtár beindítása és működtetése is. Nagy öröm számomra, hogy ezáltal közvetlenül hozzájárulhatok ahhoz, hogy a gyerekek felfedezzék az olvasás szépségét.

Milyen célokat tűztél ki erre a tanévre?

Célom, hogy a felgyorsult, digitális világban a diákok újra örömet találjanak a könyvek olvasásában. Hiszem, hogy az olvasás nemcsak a szókincsüket gazdagítja, hanem a fantáziájukat is fejleszti, és segíti őket abban, hogy nyitottabb, kreatívabb gondolkodású és kommunikatív felnőttekké váljanak.

MEGOSZTÁS
Írta: vira