A járás legjobb „informatikus” kisdiákjainak volt csak lehetősége, hogy részt vegyen április 25-én a Kiskőrösi Bem József Általános Iskolába 5-6. osztályosok részére megrendezett Járási Informatika versenyen, hiszen a létszám az eszközök miatt korlátozott volt. Az igazán összetett versenyfeladatok Papp Györgyinek köszönhetők.
Egy intelligens oktatási asszisztens a Redmenta segítségével először feladatlapot oldottak meg természetesen időre, a program automatikusan pontozott is. A következő feladatban szövegszerkesztés volt, egy lepkékről szóló könyv képekkel díszített könyvborítóját kellett megtervezniük. Végül pedig a világszerte ismert Scratch objektumorientált, dinamikus és vizuális szoftverrel interaktív grafikus programot készítettek. A gyerekek a kiadott feladaton kívül saját célokat fogalmaztak meg, a felmerülő problémahelyzeteket kísérletezéssel oldották meg. A cél elérése újabb ötletek megfogalmazásához vezet, így a megszerzett tapasztalatok egyre magasabb szintűek lehetnek.
Tehát van különbség gépezés és gépezés között, erről az egyik versenyzővel Kertai Mártonnal beszélgettem miközben vártunk az eredményhirdetésre.
Hogyan készültél fel a versenyre?
Szeretem az informatikát, mert édesapámnak is ez a munkája, ezért nemcsak az iskolában foglalkozom vele, hanem otthon is sokat gyakorlok. Szerintem egy ilyen versenyre az kevés, ha csak itt az iskolába ülök le a gép elé. A mostani feladatokat könnyen megoldottam.
Van különbség gépezés és gépezés között?
Természetesen én is játszom számítógépes játékokon, de általában programozom és saját magamnak építem fel a játékokat. Igyekszem többet belemélyülni az informatika világába és ezt elsősorban könyvekből teszem. Azoknak, akik csak játszanak, azt tanácsolom, hogy inkább kezdjenek el olvasni. A papír alapú olvasás nem teszi tönkre a szemet, ha nappal olvasol. Továbbá a könyvekben azokat a dolgokat is megtalálod, amit az interneten nem.
A legtöbb játékért már fizetned kell, mi a véleményed erről?
Az általam letöltött programozó szoftverek ingyenesek, ezekkel csinálom a játékokat, amikkel később játszom. Óriási sikerélményt ad egy-egy játék kivitelezése. Tehát nincs szükségem fizetős játékra.
Közben megszülettek az eredmények, az első három helyezett képviseli járásunkat Jánoshalmán a tankerületi versenyen: Schiszler Nórát, Petz Csongort megelőzve Kertai Márton lett a verseny győztese.
B.M
Fotógaléria: