Bár egyre több használt autót hoznak be külföldről, a magyarok jellemzően 14-15 éves verdákat hajtanak – ez elég aggasztó, hiszen a töréstesztek szerint az öregedő kocsikban egyre nagyobb egy halálos kimenetelű ütközés veszélye.
Hasonlóan a lakáspiac bővüléséhez, az autópiac is szépen muzsikál Magyarországon. Ám az aggasztó trend csak nem akar megfordulni, még mindig zömében 10 évesnél idősebb autók áramlanak be Magyarországra, a hazai gépjárműállomány átlagéletkora pedig nagyjából 14-15 év.
Pedig egyáltalán nem biztos, hogy hosszabb távon jól járunk az idősödő kocsikkal, hiszen amellett, hogy azok korszerűtlenek, és szép lassan tuti előjön valami komolyabb meghibásodás, még veszélyesek is. Az idős autókkal elszenvedett baleseteknél sokkal nagyobb a halálos sérülések kockázata.
“Nem is az a baj, ha valaki 10+ éves autót vásárol, ez egy szabad ország, mindenki azt csinál a pénzével, amit akar. De egyáltalán nem ajánlom senkinek sem, hogy romhalmazokkal közlekedjen”
– ezek már egy fényező-karosszérialakatos intelmei.
A szaki szerint ugyanis az évek során komoly változás megy végbe az autókon, még azokon is, amiket nem törtek össze az évek során: “a rozsda, az anyagok öregedése mind-mind növelik annak a kockázatát, hogy egy balesetben komolyabban megsérüljön a kocsi, és rosszabb esetben az utasai is, bár a gyártók mindig törekedtek a biztonságra, azért 10-20 év alatt sokat fejlődött a technika, összegezve: nem feltétlenül a legbiztonságosabbak ezek a régi autók, sőt.”
Ezekből hozzák be a legtöbbet
A használtan behozott kocsik több mint 60 százaléka 10 évnél idősebb, 32 százalék pedig 5-10 év közötti – ismertette Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője. A portál összegezte a Datahouse adatai alapján, hogy melyik modelleket hozzák be a legszívesebben az országba. A listát az Opel Astra vezeti 2656 darabbal, majd pedig a Ford Focus jön, amiből 6 hónap alatt 2633 darab érkezett hazánkba. A harmadik Volkswagen Golfból 2479-et importáltak használtan az első hat hónapban.
Ugyanakkor márkák tekintetében a Volkswagen vezeti a sort, a vizsgált időszakban 9150 behozott kocsival, második az Opel 8100-zal, a harmadik pedig a Ford 7447-tel.
Meglepően sok még a Hyundai is, 2938-at hoztak be, és a modellenkénti listán is náluk volt a legnagyobb emelkedés: Hyundai i30-ból csaknem másfélszer annyi érkezett 2019 első fél évében, mint tavaly, így a tizenkilencedik helyről a tizedikre ugrott – ismertette Katona Mátyás.
Adják-veszik ezeket a kocsikat
Az első hat hónapban csaknem minden ötödik hazai BMW gazdát cserélt, az állomány 19,3 százaléka esett át tulajdonosváltáson január és június között. A második a Mercedes (15,6%), a harmadik pedig az Audi lett 14,8 százalékal – derült ki az adatokból.
A modellenkénti bontásban látható, hogy az Astra-Swift-Focus hármas vezeti a listát, ezek cseréltek a leggyakrabban gazdát az első hat hónapban.
Megnéztük, hogy a legnépszerűbb használt autókból milyen időseket lehet 2 millió forintért venni. Suzuki Swiftből akár már egy 2013-ban, vagy 2014-ben gyártottat is megfoghatunk ennyiért, ráadásul nem is a fapadosak közül! Astrából egy évvel fiatalabbat is lehet venni ennyi pénzért, de zömében 2014-ben gyártott autók vannak az értékhatárig. És Focusból is lehet már ötéveset kapni ennyi pénzért!
Tehát kétmillióért a legnépszerűbb használt kocsikból is kaphatsz már olyat, ami megfelel a modern kor követelményeinek, és ráadásul még biztonságos is.
Mivel ezekből rengeteg van, érdemes alaposan körülnézni, mielőtt döntenél, hiszen azért mégiscsak több évig fogja szolgálni a családot a verda. De a nagy kínálatnak az is az előnye, hogy több száz kocsiból válogathatsz a neten, nem muszáj rögtön az első pár találatból választani. Ebben a cikkben összeszedtünk 10 dolgot, amire mindenféleképpen figyelj, ha kocsit veszel!
Forrás: penzcentrum.hu