Hírös Agóra Kulturális és Ifjúsági Központ, 2025. február 10. 19:00 - 21:00

Komolyzenei koncertsorozat a Hírös Agóra Kulturális Központ és a Filharmónia Magyarország közös szervezésében.
A közönség olyan kivételes fellépőket hallhat majd, mint a Liszt Ferenc Kamarazenekar és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar. A helyi, Kecskeméti Szimfonikus Zenekar mellett érkezik még az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus Szokos Augustin vezényletével. Az évadot a Danubia Zenekar
zárja Horváth István tenor közreműködésével.
2025. február 10. 19.00
Kecskeméti Szimfonikus Zenekar
2025. március 11. 19.00
Orfeo Zenekar, Purcell Kórus
2025. május 5. 19.00
Danubia Zenekar
Kedvezményes jegyvásárlás lehetőségek:
Filharmónia Magyarország bérletesei bérletük felmutatásával -20% kedvezményt kapnak
Nyugdíjas kedvezmény -10%
Diák kedvezmény -10%
Helyszín: Hírös Agóra Kulturális Központ
Bérlet ára:
I. rendű: 24.900 Ft
II. rendű: 22.400 Ft
Jegyár:
I. rendű: 7.900 Ft
II. rendű: 6.400 Ft
Georges Bizet: C-dúr Szimfónia
Rodion Shchedrin: Carmen szvit
Izgalmas és formabontó estet ígér a Hírös Agóra fenntartásában működő Kecskeméti Szimfonikus Zenekar
Bizet/Carmen koncertje. A kettőspontot nem véletlenül helyettesíti tört vonal, ugyanis két ritkaság csendül fel a Hírös Agóra színpadán: George Bizet fiatalkori, mindössze néhány nappal a 17. születésnapja után írt, üde és romantikus C-dúr Szimfóniája, mely sokáig lappangott előadatlanul, mígnem a közönség 1935-ben először hallhatta. A darab rendkívüli tehetséget tár elénk, dallaminvencióban, a zenei anyagok tematikus kezelésében és hangszerelésben egyaránt. A koncert második felében Bizet leghíresebb művének, a Carmen-nek a fülbemászó dallamait hallhatja a kecskeméti közönség, Rodion Shchedrin 1967-ben írt, eredetileg a moszkvai Bolsoj Nagyszínház részére készített balettzenei átdolgozásában, amit Shchedrin, a darabhoz fűzött kommentárja alapján „az elmék kreatív találkozása” ihletett. Az vonósokra és ütőhangszerekre írt mű szellemes, új hangszínekbe öltözteti az ismert melódiákat, mely James Sanderson zenekritikus szerint „Bizet művének ikonoklasztikus, de rendkívül szórakoztató újragondolása”.




