A Kiskőrösi Evangélikus Gyülekezetben harmadik alkalommal tartottak padlóképes áhítatot. A résztvevők Farkasné Gombár Ildikó vezetésével, a virágvasárnaptól húsvétig témában egy olyan utat jártak be, melyben a padlókép meghittsége, finom gesztusai, apró mozzanatai többeket mélyen megérintettek.

-Hirdetés-

Mi is az a padlóképes foglalkozás? Reformpedagógia, amit iskolákban, óvodákban használnak elsősorban. Franz Kett egy ma is élő pedagógus nevéből kapta a nevét, így lett „Kett pedagógia”. Az óvodából iskolai átmenetre fejlesztette ki az 1970-es években, hogy megkönnyítsék a gyerekeknek a beilleszkedést. Általános pedagógiai módszerként is lehet alkalmazni, de igazából egy keresztény pedagógia. A vallás pedagógiában alkalmazták először a bibliai történetek feldolgozásakor. A felnőtteknek szóló órán egy bibliai történetet, vagy témát járnak körbe, aminek vannak olyan elemei, amiket meg is jelenítenek kis szimbólumokkal, kendőkkel, kövekkel. A tartalomban benne van a megnyugvás a csendesség, az alkotás, a befelé figyelés.  A résztvevők körben ülnek, és egy középpontot figyelnek, ami jelképes, mert egyetlen fókuszpont van, ami Istenre mutat. Egymással is közösségben vannak, egymásra és önmagukra is figyelnek. A központi képet közösen készítik el, ahol mindenki beleteszi a saját dolgát, viszont van benne egy kicsi kép is, amivel saját magára összpontosít az egyén, egyfajta önismeret útján. Ez egy irányított út, egy kidolgozott, átgondolt foglalkozás énekkel és zenehallgatással egybekötve, mely úton meg lehet nyugodni. Elsősorban óvodásoknál és alsó tagozatos gyerekeknél alkalmazzák. Kreativitást, finom motorikát, és mozgást is fejleszt.  Magyarországon most kezd elterjedni. Nem az a lényege, hogy ismereteket adjon át, hanem érzelmi, szellemi, lelki találkozási pontokat, szívhez szóló dolgokat (inkább üzenetet) adjon át.

Ildikó szeretne bátorítani a beszélgetésre, közösségre, mert leginkább egymás gondolataiból épülünk.

B.M.

MEGOSZTÁS