Ezen a héten szeretnénk bemutatni azokat a pedagógusokat itt a VIRA.HU-n, akikkel a Bem iskola az előttünk álló tanévben gyarapodik.

-Hirdetés-

Harmadik interjúalanyunk Bánáti Ákos, tanító szakos pedagógus volt.

Mikor döntötted el, hogy pedagógus leszel?
Egészen a 2015-ös érettségi évemig testnevelő tanár szerettem volna lenni, de az utána következő tapasztalatok végül a tanítói pálya felé tereltek.

Volt téged tanító pedagógus példaképed? Ha igen, mi miatt vált azzá?
Igazi példakép pedagógus nem volt az életemben. A legmeghatározóbb személy a Nagymamám volt, aki tanítóként és logopédusként személyes példájával motivált és támogatott engem.

Miért választottad ezt a szakirányt, területet?
A szakirány eldöntése komoly dilemma volt számomra. Az írás, olvasás, számolás tanítását mindig az egyik legnagyobb kihívásnak tekintettem. Az alsós éveket egy olyan életszakasznak tartom, ami mindenki életében emlékezetes. Sokat jelent számomra, hogy ebben a különleges időszakban terelgethetem a rámbízott gyerekeket.

Szerinted milyen (lenne) az ideális iskola?
Ideális egy iskola, ha „a gyermekek szárnyalni tudnak és ki tudják használni a képességeiket”. Ahol a gyakorlati tudás megszerzése egyensúlyban van az elméleti oktatással vagy akár meg is előzi azt. Nem csak egy-egy iskolára, de az egész oktatási rendszerre kivetítve fontosnak tartom.

Kérlek, írd le gyakorlótanári vagy eddigi pályafutásod alatt történt egyik kedves vagy vicces történeted!
Legkedvesebb emlékem kecskeméti gyakorlatomon történt, egy másodikos osztályban, környezetismeret órán. A téma a táplálékok eredete volt, amikor az első padban ülő kisfiú azt kérdezte tőlem: „Ákos bácsi! Akkor a madártej az a madártól származik?” Jót nevettünk közösen ezen a felvetésen, de utólag azért tisztáztuk a kedves félreértést.

Miért választottad ezt az iskolát?
Fontos volt számomra, hogy közel van a lakhelyemhez, illetve az itt töltött nyolchetes gyakorlatom alatt megismertem és megkedveltem az iskola közösségét és mindennapjait.

Mindig pedagógus akartál lenni? Milyen foglalkozás ötleteid voltak előtte?
A gimnázium után belepillantást nyertem a katonaság világába is, de rá kellett jönnöm, hogy nem ott van a helyem.

Dolgoztál más területen?
A gimnáziumi és a főiskolás évek alatt dolgoztam diákmunkában benzinkúton, hipermarketben, étteremben, sőt az építőiparban is.

Szerinted mik egy pedagógus legfontosabb tulajdonságai?
Legfontosabb szerintem az empátia, a humorérzék és a kedvesség, egyensúlyban a határozottsággal. „Legyen mindig őszinte és elfogadó. Szeretetteljes odaadással forduljon a diákjai iránt. Tisztelettudó magatartásával járjon elől, hogy ez kölcsönös hozzáállássá váljon a diákok és a pedagógus között.”

Mi a hobbid? Mivel foglalkozol legszívesebben a tanításon kívül?
„Szenvedélyem a mozgás, legyen az biciklizés, futás vagy testedzés, ez számomra az egészséges életmód alapja és kikapcsolódási lehetőség is egyben.” Emellett szívesen olvasok (akár angolul is), főzök vagy zongorázok.

– Kutyifa Anikó –

Fotók: Kincses Szilvia Photography

MEGOSZTÁS